O redizajne identity pre Vysoké učení technícké sa hovorilo už pred tromi rokmi. Až teraz však prišiel čas na zmenu. Pôvodné logo založené na tenkých líniách strieda konečne nové logo.
Šedá myška
Logo, ktoré škola využívala doposiaľ tvorila z veľkej časti práve spomínaná tenká linka. Jej hlavnými nevýhodami bola zlá čitateľnosť či nevýraznosť. Celý vizuál pôsobil subtilným dojmom a samotné logo bolo podľa slov prorektorky pre marketing a vzťahy s verejnosťou Irena Armutidisová.
Nové logo prichádza s úplne odlišným konceptom. Víťazný návrh vznikol v pražskom grafickom štúdiu ReDesign, ktoré v ňom siahlo po výraznej bielo-červenej farebnosti, ktorá odkazuje na samotné mesto, v ktorom sa VUT nachádza.
Pôvodné a aktuálne logo VUT
T ako Technika
Dominantou nového logotypu je veľké tlačené písmeno T. Ako uvádzajú sami autori symbol v takejto zjednodušenej podobe má odkazovať na slovo technika, ktoré možno nájsť v názve školy aj jej zameraní. Symbol má ďalej evokovať prvok z architektúry či spoj, v ktorom sa dotýkajú pixely.
Zámerom autorov bolo, aby aj vďaka novému vizuálu pôsobila značka – v tomto prípade škola – pozitívnym a sebavedomým dojmom. V rámci identity navrhli autori preto aj farby pre jednotlivé fakulty, ktoré sú zjednotené pod dominantnou červenou.
Fakulty a ich farby
Písmom školy sa po redizajne stalo Vafle, ktoré autorská typografická dielňa doplnila rezmi Light a Bold špeciálne pre VUT.
Písmo Vafle bolo rozšírené o nové rezy
Čo hovoríte na novú identitu vy? Páči sa vám? Príde vám predchodca v niečom lepší? Dajte nám vedieť v komentároch.
zdroj: vutbr.cz