VUT rebranduje: Má novú, výraznejšiu tvár

O redizajne identity pre Vysoké učení technícké sa hovorilo už pred tromi rokmi. Až teraz však prišiel čas na zmenu. Pôvodné logo založené na tenkých líniách strieda konečne nové logo.

Šedá myška

Logo, ktoré škola využívala doposiaľ tvorila z veľkej časti práve spomínaná tenká linka. Jej hlavnými nevýhodami bola zlá čitateľnosť či nevýraznosť. Celý vizuál pôsobil subtilným dojmom a samotné logo bolo podľa slov prorektorky pre marketing a vzťahy s verejnosťou Irena Armutidisová.

Nové logo prichádza s úplne odlišným konceptom. Víťazný návrh vznikol v pražskom grafickom štúdiu ReDesign, ktoré v ňom siahlo po výraznej bielo-červenej farebnosti, ktorá odkazuje na samotné mesto, v ktorom sa VUT nachádza.

 

o4

Pôvodné a aktuálne logo VUT

 

T ako Technika

Dominantou nového logotypu je veľké tlačené písmeno T. Ako uvádzajú sami autori symbol v takejto zjednodušenej podobe má odkazovať na slovo technika, ktoré možno nájsť v názve školy aj jej zameraní. Symbol má ďalej evokovať prvok z architektúry či spoj, v ktorom sa dotýkajú pixely.

Zámerom autorov bolo, aby aj vďaka novému vizuálu pôsobila značka – v tomto prípade škola – pozitívnym a sebavedomým dojmom. V rámci identity navrhli autori preto aj farby pre jednotlivé fakulty, ktoré sú zjednotené pod dominantnou červenou.

vut_brno_02

Fakulty a ich farby

 

Písmom školy sa po redizajne stalo Vafle, ktoré autorská typografická dielňa doplnila rezmi Light a Bold špeciálne pre VUT.

o9

Písmo Vafle bolo rozšírené o nové rezy

 

Čo hovoríte na novú identitu vy? Páči sa vám? Príde vám predchodca v niečom lepší? Dajte nám vedieť v komentároch.

 

zdroj: vutbr.cz

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Alien Skin Exposure

Veľmi jednoduchý ale zároveň účinný photoshopový plug-in, ktorý dokáže s obyčajnými fotkami triky jak David Copperfield.
pokračovanie článku

Logá, ktoré sa nechystajú do dôchodku I.

Snáď nie je vo vizuálnej identite ktorejkoľvek značky výraznejší prvok než je práve logo. Symbol, ktorý po čase splynie…