V roku 2022 vygenerovalo 66 herných spoločností na Slovensku obrat vo výške 77 miliónov EUR a zamestnalo viac ako 1 000 vývojárov

Slovenský herný priemysel pocítil v roku 2022 po prvý krát mierny prepad. Jeho celkový obrat klesol z 80 miliónov EUR v roku 2021 na 77,1 miliónov. Aktuálne pôsobí v 66 herných spoločnostiach 1080 tvorcov, teda počet porovnateľný s predošlým rokom.

Podľa štatistík občianskeho združenia Slovak Game Developers Association kľúčové ukazovatele ako obrat v slovenskom videohernom priemysle mierne klesajú, pričom rast počtu zamestnancov sa zastavil. Po pandemickom skokovom náraste je aktuálna stagnácia porovnateľná s trendom na globálnom hernom trhu.


 
V roku 2022 dosiahli tvorcovia hier na Slovensku obrat 77,1 miliónov EUR, 10% najväčších spoločností sa na celkovom obrate podieľalo čiastkou 65,3 miliónov EUR. Oproti predošlému roku 2021 sa podiel obratovo najvýkonnejších spoločnosti v pomere ku zvyšku zmenšil iba o približne 2%.  Podobným tempom teda naďalej narastajú aj obraty stredne veľkých a malých podnikateľov v tomto segmente.

Na našom území sa hernej tvorbe venuje profesionálne vyše 66 spoločností, pričom najväčšou z nich dlhodobo zostáva bratislavské štúdio Pixel Federation. Medzi ďalšie veľké spoločnosti patria aj bratislavské Superscale, PowerPlay Studio, QORPO alebo Nine Rocks Games, patriace pod jedného z najväčších svetových herných vydavateľov THQ Nordic. Najväčšími košickými spoločnosťami sú Inlogic Software a Games Farm. V Bratislave a okolí je sústredených až 65% všetkých firiem, v Košicich a okolitých oblastiach sídli  30% spoločností.

Štatistiky ďalej uvádzajú, že domáci vývojári vydali v roku 2022 až 49 vlastných hier. Formou spolupráce s iným subjektom ďalej vznikalo 168 ďalších projektov a celkovo sa aktívne pracuje na 282 pripravovaných hrách. Spoločnosti sa primárne zameriavajú najmä na PC platformu (72,7%), no výrazné zastúpenie majú aj hry vydávané na mobilné zariadenia (31,8%). Väčšina štúdií si svoje hry vydáva sama bez pomoci zahraničných vydavateľov a financuje ich vývoj z vlastných zdrojov (65,2%) alebo formou verejného financovania (37,9%).

Spoločnosti aktuálne zamestnávajú 1080 profesionálnych tvorcov, z ktorých 19% tvoria ženy a 9% vývojári pochádzajúci zo zahraničia. Medzi najžiadanejšie a najťažšie obsaditeľné pracovné pozície vo videohernom priemysle na Slovensku patria programátori, herní dizajnéri, grafici a animátori.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nová rozprávková kniha Websterovci 2 – Zo života pavúkov

Väčšina z nás, keď vidí pavúka, tak sa zamračí. Ale akonáhle uvidí Websterovcov, usmeje sa. Druhá séria obľúbeného seriálu je od 26. septembra v kinách. Vo Vydavateľstve SLOVART práve vychádza nová knižka Websterovci 2 – Zo života pavúkov, ktorú podľa filmovej predlohy napísala Vanda Rozenbergová. Kto si nestihol pozrieť príbehy pavúčej rodiny v kine, určite ho poteší správa, že ich do svojho vianočného programu zaradila RTVS. 
pokračovanie článku

Vizuálna identita Niemand Dry Gin

Nemecký Niemand Dry Gin je nová značka prémiového alkoholu, ktorý ponúka sviežu a pestrú chuť. A takto ju do novej…