Uherské Hradiště má nové logo. Redizajn identity mesta ostáva verný pôvodnému symbolu, najvýraznejšou zmenou sa stala farba.
Kľúčový symbol srdca sa po novom nesie v jedinej – červenej. Využitie jednej farby má eliminovať problémy s čiernobielou verziou loga. Miernym faceliftom okrem farebnej palety prešla aj konštrukcia symbolu. To však naďalej zostáva najvýraznejším prvkom, ktorý nadväzuje na slogan “Srdce Slovácka”.
Od starého k novému
Víťazom súťaže o nové logo mesta sa stalo pražské Dynamo design. Podľa vyjadrení na stránke štúdia vychádza nové logo z kaligrafie a je možné ho jednoducho reprodukovať jedným ťahom. Odkazuje na tvar stuhy, ktorá je neodmysliteľnou súčasťou slováckych krojov. Autori novej identity Libor Jelínek a Jan Šlégr prišli podľa Pavla Hubáčka z Útvaru mestského architekta s “najprepracovanejším a nadčasovým riešením vizuálneho návrhu, ktoré má súčasnú podobu a zároveň rešpektuje zadanie súťaže.”
V jednote je sila, v dizajn manuáli jednota
Dynamo design pripravuje pre účely novej identity a jej aplikovania do praxe aj kompletný dizajn manuál. Jeho obsah bude okrem iného zahŕňať aj drobné úpravy heraldického znaku a samozrejme aj podrobné pravidlá používania. Práve to má zabezpečiť zmenu v súčasnej nejednotnej prezentácii mesta. Hovorca radnice Jan Pášma:
“Každá budova úradu a mesta je označená inou formou, úroveň a štýl propagačných materiálov je nejednotný. Zamieňajú sa pojmy logo a znak, používajú sa s celou radou typov písma. Každá organizácia má iný, často veľmi nekvalitný vizuálny štýl.”
Uherské Hradiště by tak podľa jeho vedenia mohlo získať v novom logu a návode ako ho správne používať prostriedky pre dôstojnejšiu prezentáciu mesta. Práve na tomto úsilí chcú predstavitelia mesta spolupracovať s autorským štúdiom.
Čo hovoríte na novú podobu identity vy? Páči sa vám?