Uherské Hradiště je Srdce Slovácka. S novým logom.

Uherské Hradiště má nové logo. Redizajn identity mesta ostáva verný pôvodnému symbolu, najvýraznejšou zmenou sa stala farba. 

Kľúčový symbol srdca sa po novom nesie v jedinej – červenej. Využitie jednej farby má eliminovať problémy s čiernobielou verziou loga. Miernym faceliftom okrem farebnej palety prešla aj konštrukcia symbolu. To však naďalej zostáva najvýraznejším prvkom, ktorý nadväzuje na slogan “Srdce Slovácka”.

2016-01-04-123305Dynamo_design-Uherske_Hradiste_LOGO_01

Od starého k novému

Víťazom súťaže o nové logo mesta sa stalo pražské Dynamo design. Podľa vyjadrení na stránke štúdia vychádza nové logo z kaligrafie a je možné ho jednoducho reprodukovať jedným ťahom. Odkazuje na tvar stuhy, ktorá je neodmysliteľnou súčasťou slováckych krojov. Autori novej identity Libor Jelínek a Jan Šlégr prišli podľa Pavla Hubáčka z Útvaru mestského architekta s “najprepracovanejším a nadčasovým riešením vizuálneho návrhu, ktoré má súčasnú podobu a zároveň rešpektuje zadanie súťaže.”

Dynamo_design-Uherske_Hradiste_LOGO_04

V jednote je sila, v dizajn manuáli jednota

Dynamo design pripravuje pre účely novej identity a jej aplikovania do praxe aj kompletný dizajn manuál. Jeho obsah bude okrem iného zahŕňať aj drobné úpravy heraldického znaku a samozrejme aj podrobné pravidlá používania. Práve to má zabezpečiť zmenu v súčasnej nejednotnej prezentácii mesta. Hovorca radnice Jan Pášma:

“Každá budova úradu a mesta je označená inou formou, úroveň a štýl propagačných materiálov je nejednotný. Zamieňajú sa pojmy logo a znak, používajú sa s celou radou typov písma. Každá organizácia má iný, často veľmi nekvalitný vizuálny štýl.”

011767_05_081225 Dynamo_design-Uherske_Hradiste_LOGO_05

Uherské Hradiště by tak podľa jeho vedenia mohlo získať v novom logu a návode ako ho správne používať prostriedky pre dôstojnejšiu prezentáciu mesta. Práve na tomto úsilí chcú predstavitelia mesta spolupracovať s autorským štúdiom.

Čo hovoríte na novú podobu identity vy? Páči sa vám?

 

Pridaj komentár


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Vizuálna identita Niemand Dry Gin

Nemecký Niemand Dry Gin je nová značka prémiového alkoholu, ktorý ponúka sviežu a pestrú chuť. A takto ju do novej…
pokračovanie článku

Bratislava Design Week 2013

Od budúceho týždňa  sa začína Bratislava Design Weeku s podtitulom “Mesto naplno!”, ktorý sa mení z pôvodného Dizajnvíkendu už na…
pokračovanie článku

Diamanty a vizitky sú večné

Na záver pracovného týždňa trochu luxusu. Ako inak by ste nazvali vizitky vybíjané diamantmi?
pokračovanie článku

Ben Nathan

Zveme vás na závě­reč­nou před­nášku v rámci cyklu de.sign, která se usku­teční 18. lis­to­padu v Praze od 19.00 v Goethe Insti­tutu a 19. lis­to­padu od…