Type:Rider – písmenkový Super Mario

Type:Rider je hra pre zariadenia iOS a Android, v ktorej môžete spoznávať históriu typografie. Medzi videohrami si už stihla získať aj vtipné označenie „Final Fontasy“. Počas hrania sa ujímate dvoch bodiek, ktoré putujú cez desiatku rôznych lokácií. Prostredie každej z nich je navrhnuté tak, aby korešpondovalo s dobou, ktorá súvisí s príchodom nového míľnika typografie či špecifického fontu. Prejdete tak od prehistorických jaskynných malieb až k inštalácii, ktorá odkazuje na Metropolis Fritza Langa.

Podobne ako v iných skákačkách, i tu je vašou úlohou vyriešiť počas postupu levelom sériu hádaniek. Pohybujete sa pritom po písmach ako Garamond, Helvetica, Times New Roman či Futura. K tomu získavate tzv. power-upy, ktoré možno budú niektorí poznať zo Super Maria. Tieto bonusy nájdete na stránkach knihy, ktorú si môžete podobne ako e-knihu prečítať po skončení hry. V hre využívate rôznorodé tvary písmen príslušných fontov, vďaka ktorým sa môžete pohybovať vpred.

„Typografia je stará a neviditeľná forma umenia, ktorú naozaj pozná iba zopár ľudí. História písmen je však koniec-koncov i históriou ľudstva. Pre to sme sa rozhodli vytvoriť hru, ktorá umožní hráčom zistiť niečo o dejinách písma, zatiaľ čo ho doslova preskúmavajú.“ hovorí o hre parížsky dizajnér Théo Le Du Fuentes, ktorý na vývoji hry spolupracoval.

Hra, v ktorej úspech skutočne spočíva v dokonalom poznaní tvarov a línií znakov, umožňuje človeku, aby sa o rozsiahlej téme naučil niečo nové. Navyše zábavným spôsobom. Autori dúfajú, že ich hra prispeje k tomu, že si ľudia budú v budúcnosti voliť písma starostlivo a s novými vedomosťami.

 Niektoré z úrovní Type:ridera

slab garamond bodoni 8

Ak si chcete hru Type:Rider skúsiť, nájdete ju na iTunes Store a Google Play.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – VIII. časť

V dnešnej dobe, kedy sme doslova zasypaní množstvom produktov, z ktorých si možno vyberať, je obal skutočne dôležitý. Ešte lepšie,…
pokračovanie článku

Kampaň, ktorá sa hrá s odtieňmi

Izraelská reklamná agentúra ACW Grey vytvorila sériu vizuálov, ktoré sa na farebné vzorkovníky pozerajú tak trochu z iného uhla.
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Bulk

Kreativní agentura Robot Food založená v Leeds již potřetí rebrandovala online společnost orientující se na sportovní a aktivní výživu bulk™.