Z hradu do banky
Záujem o súčasnú heraldiku sa očividne nevytratil. Po vydaní prvého dielu Modern Heraldry: Volume 1 sa vydavateľstvo Counter-Print pustilo do výroby pokračovania tejto série. Veľa dizajnérov sa zaujíma o spôsob prenosu histórie značky alebo jej remesiel do novej vizuálnej podoby. V skutočnosti súčasné inštitúcie a spoločnosti stále vyžívajú heraldiku ako prostriedok firemnej identity. Východiskom bolo zistenie, že mnoho súčasných značiek stále siaha po tradičných symboloch, ako je heraldická značka alebo logá, ktoré zdieľajú ich vlastnosti.
Heraldika na mnoho spôsobov
Či už ide o banky, vlakové linky, školy, univerzity alebo futbalové kluby, heraldika naďalej ostáva silným motívom. Súčasné heraldické značky však zriedkavo vychádzajú z rodinnej tradície a bežne sa používajú na sprostredkovanie pocitu serióznosti alebo autentickosti v podnikaní.
V druhom diele Modern Heraldry je súčasná heraldika vnímaná ako pokračovanie prvotného vizuálneho prístupu. Dnes je už pôvodný význam heraldiky odsunutý do úzadia. V popredí stojí vlastný význam, ktorý mu dáva dizajnér alebo spoločnosť. V knihe sú dizajny loga zoskupené podľa názvov kategórií vybraných pre ich heraldické konotácie ako napríklad známky, vavríny, koruny alebo vlajky.
Vo svojej najjednoduchšej forme bola heraldika druhom vizuálnej komunikácie už od stredoveku. Vedela vyslať okamžitú správu vzdelaným aj negramotným.
Oba zväzky Modern Heraldry si môžete kúpiť TU.