Tradičný problém
Hlavným impulzom pre zmenu vizuality bolo podľa rekatora Technickej univerzity v Liberci (TUL) Miroslava Brzezinu nejednotnosť a neaktuálnosť. Nová identita by tak mala zjednotiť prezentáciu siedmich fakúlt, výzkumného ústavu a rektorátnych oddelení a útvarov.
„Design manuál TUL má práve desať rokov, je potrebné ho komplexne prepracovať tak, aby vizuálna identita bola pre univerzitu oporným bodom pri oslovovaní uchádzačov o štúdium, partnerov z prostredia firem, na veľtrhoch, pri živých i online kampaniach a eventoch,“ hovorí Radek Suchánek, prorektor pre vztahy s verejnosťou a rozvoj TUL.
Upozorňuje tiež na to, že súčasný vizuálny štýl vznikol ešte pred nástupom sociálnych sietí, a práve aj pre túto formu komunikácie je treba adaptovať vizuálnu identitu školy. „Nový vizuálny štýl je taktiež zásadným prvkom, na ktorý se viaže konkurencieschopnosť univerzity v zahraničí,“ dodává prorektor Suchánek.
Súčasné logo
Dve kolá
Univerzita sa preto spojila s organizáciou CZECHDESIGN, ktorá pre ňu spustila spomínanú súťaž. Tá bude podľa Marty Urbanovej, vedúcej Oddelenia komunikácie a marketingu TUL dvojkolová a uzvavretá. Dizajnéri tak budú mať v rámci dvoch kôl dostatočný priestor na základe spätnej väzby návrhy prípadne dopracovať.
Všetci zúčastnení súťažiaci obdržia skicovné a víťaz získa zákazku na rozpracovanie kompletného vizuálneho štýlu. Víťazný návrh by univerzita rada získala do konca roku a hneď ho chce aplikovať. V roku 2023 zároveň čaká TUL 70. výročie založenia, ktoré plánuje univerzita osláviť už s novým vizuálom.
Záujemci o zapojenie sa do súťaže môžu svoje portfólia posielať do 2. júna 2021 e-mailom na tereza.skvarova@czechdesign.cz. Viac informácií k súťaži nájdete na webe CZECHDESIGN.
zdroj: TUL