Nová silueta
Redizajn je súčasťou novej stratégie NEXT LEVEL ŠKODA Stratedy 2030, ktorá automobilku posúva bližšie k elektrifikácii a digitalizácii. Novému smerovaniu sa chce prispôsobiť aj identita Škody.
„Čoraz intenzívnejšie využívanie loga v rôznych digitálnych formátoch nás primälo vytvoriť jeho novú podobu v dvojrozmernej grafike, ktorá je na displejoch i v tlači ľahšie rozpoznateľná a výraznejšia ako doterajšie trojrozmerné prevedenie,“ vysvetlila princípy zmien Petra Mackeová z marketingového oddelenia ŠKODA AUTO.
Tento prístup k identite prichádza s novým konceptom v používaní symbolov aj novou farebnosťou. Názov ŠKODA sa po novom bude používať viac prominentnejšie, kedy už nebude sekundovať symbolu okrídleného šípu, ale objaví sa aj samostatne – či už na prednej kapote vozidiel ale aj v mnohých komunikačných výstupoch.
Nová podoba nápisu prichádza s vyýraznou siluetou, ktorá je kombináciou oblých a hranatých línií. Mäkčeň, integrovaný do iniciály, bol podľa autorov výzvou, pretože na mnohých trhoch bol pre zákazníkov mätúcim prvkom. Nové logo tento prvok mierne kamufluje, no zachováva pre časť zákazníkov, ktorý sú naň zvyknutí.
Ešte zelenšia
Typografické logo však nie je jedinou zmenou v rámci redizajnu. Autori neopomenuli ani ikonický symbol okrídleného šípu. Ten, v súlade s aktuálnym trendom, prichádza v dvojrozmernej podobe. Vďaka tomu bude jeho používanie v mnohých formátoch súčasnej komunikácie efektívnejšie.
V identite pribudli aj dva nové odtiene zelenej – smaragdová a elektrická zelená.
“Len máloktorá značka má zelenú farbu vo svojej DNA zakorenenú tak ako ŠKODA. Nové odtiene zachovávajú prepojenie s históriou, zároveň však prinášajú osvieženie a viac odkazujú na elektromobilitu,“ hovorí Petra Mackeová.
165 návrhov
Tvorbu identity mal na starosti malý tím ľudí s podporou naprieč automobilkou. Na novom brandingu sa pracovalo viac ako rok a v úvode vzniklo 165 rôznych dizajnov, z ktorých vzišla trojica “finalistov”. Vybrané koncepty si dizajnéri otestovali na vzorke 2200 respondentov z viacerých krajín a na základe spätnej väzby vybrali víťaza.
Nové logo a identitu bude automobilka implementovať postupne. Zákazníci a fanúšikovia sa s ňou začnú stretávať najprv v komunikácii a od roku 2024 aj na karosériách nových modelov, infotaiment systémoch či showroomoch.
zdroj: Škoda