Séria známok mala propagovať rasovú rovnosť, účinok bol presne opačný

Nová kampaň vznikla s cieľom odsúdiť rasizmus a zdôrazniť rovnocennosť všetkých ľudí. Dobrý úmysel však doplatil na nedomyslený koncept.

Equality Stamps vyšli v rámci Európskeho mesiaca diverzity a okamžite spustili vlnu kritiky – paradoxne práve za rasizmus. Dôvod?

Známky mali minimalistický dizajn, kde vizuálny motív tvorila farebná plocha inšpirovaná odtieňmi pokožky ako odkaz na myšlienku rasovej rovnosti. Problém nastal pri detailnejšom pohľade na jednotlivé známky. Každá mala inú cenovú hodnotu a platilo, čím tmavší odtieň, tým nižšia cena.

Celá kampaň tak vypálila ako jeden veľký oxymoron, kde myšlienku rovnosti pre mnohých kritikov pochovalo cenové odstupňovanie motívov. Pošta na svojom Twitteri na obranu známok uviedla, že cenové rozdiely mali poukázať práve na nespravodlivosť, ktorá by nemala byť realitou. Kampaň pre inštitúciu pripravila nezisková organizácia SOS Racism a spolu s poštou teraz zvažujú ďalšie kroky.

zdroj: NPR

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Stratégia značky a dizajn – ako spolu súvisia? – online

Malá lokálna značka nepotrebuje strategicky myslieť. Vizuál značky nesúvisí so stratégiou. Máte pocit, že tieto vyjadrenia sú hlúposti? Máte pravdu. Prečo je stratégia dôležitá na každej úrovni a ako je prepojená s vizuálom značky vám porozprávame spolu s odborníkom na túto oblasť – Jurajom Šlesarom – marketingovým manažérom Martinusu.
pokračovanie článku

Chceme skúseného Art Directora!

Do nášho kreatívneho tímu hľadáme excelentného grafika. Ak máš kopec nápadov, výtvarné cítenie, nejaké skúsenosti s reklamou, vieš vytvárať…