Séria známok mala propagovať rasovú rovnosť, účinok bol presne opačný

Nová kampaň vznikla s cieľom odsúdiť rasizmus a zdôrazniť rovnocennosť všetkých ľudí. Dobrý úmysel však doplatil na nedomyslený koncept.

Equality Stamps vyšli v rámci Európskeho mesiaca diverzity a okamžite spustili vlnu kritiky – paradoxne práve za rasizmus. Dôvod?

Známky mali minimalistický dizajn, kde vizuálny motív tvorila farebná plocha inšpirovaná odtieňmi pokožky ako odkaz na myšlienku rasovej rovnosti. Problém nastal pri detailnejšom pohľade na jednotlivé známky. Každá mala inú cenovú hodnotu a platilo, čím tmavší odtieň, tým nižšia cena.

Celá kampaň tak vypálila ako jeden veľký oxymoron, kde myšlienku rovnosti pre mnohých kritikov pochovalo cenové odstupňovanie motívov. Pošta na svojom Twitteri na obranu známok uviedla, že cenové rozdiely mali poukázať práve na nespravodlivosť, ktorá by nemala byť realitou. Kampaň pre inštitúciu pripravila nezisková organizácia SOS Racism a spolu s poštou teraz zvažujú ďalšie kroky.

zdroj: NPR

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Fonty slovenských autorov – Deva Ideal

Deva Ideal vznikla ako písmo inšpirované ženskou krásou. Podnetom na vytvorenie nebola len snaha o  vytvorenie nového písma. Bolo…
pokračovanie článku

2017 Creative Design Bundle so zľavou 91%!

Portál Creative Bloq dal dohromady rozsiahlu kolekciu dizajnových assetov, ktoré sa môžu hodiť v novom roku 2017. Pozrite sa,…
pokračovanie článku

50 fontov so zľavou 96%!

Dnes pre vás máme tip na štedrý balík fontov. New Year New Fonts Bundle obsahuje až 50 písiem,…