Séria známok mala propagovať rasovú rovnosť, účinok bol presne opačný

Nová kampaň vznikla s cieľom odsúdiť rasizmus a zdôrazniť rovnocennosť všetkých ľudí. Dobrý úmysel však doplatil na nedomyslený koncept.

Equality Stamps vyšli v rámci Európskeho mesiaca diverzity a okamžite spustili vlnu kritiky – paradoxne práve za rasizmus. Dôvod?

Známky mali minimalistický dizajn, kde vizuálny motív tvorila farebná plocha inšpirovaná odtieňmi pokožky ako odkaz na myšlienku rasovej rovnosti. Problém nastal pri detailnejšom pohľade na jednotlivé známky. Každá mala inú cenovú hodnotu a platilo, čím tmavší odtieň, tým nižšia cena.

Celá kampaň tak vypálila ako jeden veľký oxymoron, kde myšlienku rovnosti pre mnohých kritikov pochovalo cenové odstupňovanie motívov. Pošta na svojom Twitteri na obranu známok uviedla, že cenové rozdiely mali poukázať práve na nespravodlivosť, ktorá by nemala byť realitou. Kampaň pre inštitúciu pripravila nezisková organizácia SOS Racism a spolu s poštou teraz zvažujú ďalšie kroky.

zdroj: NPR

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Žufánek mění design

Lihovar Žufánek uvádí na trh svou redesignovanou hlavní produktovou řadu. Ke změně dochází po 6 letech. Redesign měla na starosti agentura Little Greta. S ní Žufánek v nedávné době pracoval na designu limitovaných edicí a nyní jí svěřil i klíčovou produktovou řadu ovocných destilátů a likérů.
pokračovanie článku

Inšpirované miestom: Obal vína od Mompó Estudio

Vallejo Avenas Chardonnay je limitovaná edícia vína, ktoré pochádza z plodov vyskytujúcich sa v jednom z vinohradov značky. Špecifická lokalita je…