Proud – experimentálny minipivovar so sviežou identitou

Nová tvár na pivárskej scéne sa prezentuje v segmente neopozeranou farebnosťou aj dômyselným logom.

Nový prúd

Vizuály zo segmentu alternatívnych pív sú často dôkazom, že branding tohto nápoja nemusí vždy byť historizujúci a tradičný. Takýmto potvrdením je aj nová identita Proudu.

Značka, ktorá patrí pod Plzeňský Prazdroj, varí svoje pivo v priestoroch bývalej elektrárne v Plzni, ktorá sa nachádza na sútoku Mže a Radbuzy. Odkazom na históriu miesta je teda aj samotný názov.

Otočka o 180°

Podobne ako značka a jej produkty je navrhnutá aj jej identita – založená na experimente a hravosti. V centre pozornosti tak stojí typografické logo, resp. ambigram, ktorý funguje aj pri otočení o 180 stupňov. Znak vlnky je okrem odkazu na vodné toky aj symbolom pre striedavý prúd, čo pekne prepája viacero motívov.

Pivovar dostal od dizajnérov aj vlastné písmo nazvané priliehavo Proud Grotesk, ktoré vytvoril Franco Jonas z Čile. Písmo spája technickú strohosť, remeselnosť ale aj určitú dávku hravosti. Súčasťou rodiny je aj stencilové písmo, ktoré autori vnímajú ako historické späté s pivovarníctvom. Proud Grotesk ponúka množstvo alternatívnych znakov, ktoré vedia ešte viac personalizovať vizuálny prejav značky.

Celkovo je vizualita pivovaru je podľa dizajnérov koncipovaná flexiblne, tak by sa s ňou dalo ďalej pracovať a prispôsobovať ju.

Branding novej značky pripravilo štúdio Artbureau.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Svieža kampaň pre Londýnsky dopravný podnik

Londýnsky dopravný podnik (Transport for London) prostredníctvom M&C Saatchi London poverilo ilustrátora Ryana Todda aby pripravili sériu plagátov, ktorá komunikuje…