Pozrite si to naj z Pentawards za rok 2022

Prestížna súťaž špecializovaná na obalový dizajn už pozná víťazov posledného ročníka.

Do Pentawards sa obvykle hlásia stovky konceptov a inak to nebolo ani tento rok. Súťaže sa zúčastnilo viac ako 2000 prác z vyše 60 krajín z celého sveta. Najviac cien si odniesli dizajnéri a dizajnérky z Číny, Veľkej Británie, Španielska, Japonska, Talianska či Spojených štátov.

Desiatka cien putuje do štúdia Backbone Branding, ktoré patrí v súťaži k stáliciam pokiaľ ide o víťazné obaly. Ďalej to boli Auge Design, Pond Design, či Denomination – každá firma si odniesla po piatich oceneniach.

Agentúrou roka sa stalo španielske SeriesNemo, cenu Industry Disruptor získal taliansky dizajnér Davide Mosconi z Auge Design. Premiérovo bola udelená aj špeciálna Core Award za 10 ocenení, ktorú získalo už spomínané Backbone Branding z Arménska. Teraz sa však už pozrite na obaly, ktoré porotu prestížnych Pentawards upútali najviac:

Diamond – Best of Show

Cenu si odniesol dizajn Pocket Neck Pillow od Urban Forest z Číny. Ide o koncept, ktorý kladie dôraz na udržateľnosť a ekológiu. Kompaktne riešený cestovný vankúš je zabalený v silikónovom puzdre, ktoré zároveň slúži ako vzduchová pumpa. Dizajn obalu, ktorý tvarovo odkazuje na strom, tak ľudí motivuje, aby ho nevyhodili ale využívali naďalej.

Beverage Platinum

V kategórií nápojov si platinovú sošku prevzali holandskí Offff za dizajn Williams Premium Canned Cocktails. Áno, čítate správne. Tieto drinky sú… v konzervách. Dizajn, ako to už pri skutočne zaujímavých kúskoch býva, vznikol z problému, resp. situácie, ktorú bolo treba vyriešiť.

Počas prvého lockdownu sa podnik Williams Canteen ocitol pred výzvou, ktorá spočívala v tom, ako umožniť svojim návštevníkom vychutnať si tie najlepšie cocktaily aj v takýchto podmienkach.

Po skúšobnej fáze pokusov a omylov, vyvinuli šesticu drinkov, ktoré sú predpripravené v plechovke v tom správnom pomere a udržia si chuťový profil mesiace. Následne sa brandingu ujalo štúdio Offff a prišlo s balením, ktoré celkovo ponúka osem plechoviek, s ktorými môžete zažiť A NIGHT OUT IN A CAN.

Food Platinum

Najvyššie ocenenie v segmente jedla získal dizajn obalov pre Ivy’s Reserve Vintage Cheddar od big fish. Baleniu dominuje jednoduchá no výrazná silueta Ivy s vhodne zvolenou typografiou a detailmi, ktoré podčiarkujú nastavenú vizualitu.

Body, Health & Beauty Platinum

V kategórii produktov pre krásu a zdravie zvíťazil ShinkoQ. Ide o funkčné riešenie, ktoré vzniklo počas pandémie, na dezinfekciu v minimalistickom dizajne od Grand Design. Jediným prvkom etikety je prečiarknutie v žltej bez názvu ako vyjadrenie zákazu, inšpirované pandemickými opatreniami.

Home, Leisure & Other Markets Platinum

Fuzed prináša svieži dizajn vaporizérov, plný farieb, prvkov a výraznej typografie. Inšpiráciu našiel tím z Vault49 v estetike vývesných štítov z potravín a zelovocov.

Branding & Consumer Platinum

Obaly BeanBean Coffee od BangBang ovládli kategóriu Branding & Consumer. Minimalistická biela s výraznou iniciálou vždy v inom prevedení je oživená jediným farebným akcentom s názvom konkrétneho produktu.

Nejde však o masovo produkovaný artikel ani obal. ObeanBean sú balené v plne kompostovateľných obaloch s ručnou sieťotlačou pomocou atramentu s vodným základom. Káva slúži ako poďakovanie klientom a spolupracovníkom štúdia BangBang, ktoré chce aby ľudia boli nabudení a plní kofeínu.

Sustainable Design Platinum

V kategórii udržateľného dizajnu zvíťazil obal RE:INCARNATED SPIRITS od Ruska Martin Associates, vytvorený s ohľadom na cirkulárnu ekonomiku. Etiketa je potlačená na nenatieranom papieri z hroznových šúp a recyklovaných vlákien. Sklená fľaša z plne recyklovaného skla je následne uložená v kartónovej škatuli, vyplnenej skartovanými Euro bankovkami, ktoré nesplnili test kvality pre použitie. Korkový uzáver zase pochádza z recyklovaného korku zo šampanského.

Profesionálny koncept Platinum

Inšpirácia tohto obalu môže byť zrejmá na prvý pohľad. PONGO je aromaterapia v spreji, vhodná pre zvieratá. Osviežovač spoľahlivo neutralizuje zvieracie pachy pomocou príjemných vôní pre človeka aj jeho štvronohého spoločníka.

Fľaša navrhnutá na mieru evokuje siluetu psa, čomu ešte pomáha fólia, ktorá môže byť obmieňaná za účelom tvorby rôznych podôb maskota.

NXT-GEN

Futuristická kategória má svojho víťaza v PHB ZERO WASTE PACKAGING. Ide o dizajn od španielskych Elisava. Obal tejto kefky je za bioplastu, ktorý je možné po zohriatí tvarovať a vytvoriť tak rukoväť pre kefku. Proces je možné opakovať nekonečne a obal tak dokáže “prežiť” samotný produkt.

zdroj: Pentawards

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Petržalka hľadá nové logo

Mestská časť vypísala súťaž na vytvorenie nového loga. Doteraz komunikovala iba erbom, ktorý však v súčasnej dobe naráža na…
pokračovanie článku

Designéři, architekti, kreativci – POZOR, POZOR! SOUTĚŽ!!!

Chcete se zapsat do historie designu a být tvůrci, kteří ovlivní podobu pražských hřbitovů? Možnost se vám nabízí prostřednictvím designérské soutěže o nový orientační systém a mobiliář, kterou vyhlašují Hřbitovy a pohřební služby hl. m. Prahy ve spolupráci s Design Cabinetem CZ.
pokračovanie článku

Set mockupov zakladača za 12 dolárov

Portál creativemarket aktuálne ponúka zaujímavý mockup zakladača, ktorý sa tak často nevidí. Nechýbajú smart objects pre ľahké vloženie…