Pozrite si to naj z Pentawards za rok 2022

Prestížna súťaž špecializovaná na obalový dizajn už pozná víťazov posledného ročníka.

Do Pentawards sa obvykle hlásia stovky konceptov a inak to nebolo ani tento rok. Súťaže sa zúčastnilo viac ako 2000 prác z vyše 60 krajín z celého sveta. Najviac cien si odniesli dizajnéri a dizajnérky z Číny, Veľkej Británie, Španielska, Japonska, Talianska či Spojených štátov.

Desiatka cien putuje do štúdia Backbone Branding, ktoré patrí v súťaži k stáliciam pokiaľ ide o víťazné obaly. Ďalej to boli Auge Design, Pond Design, či Denomination – každá firma si odniesla po piatich oceneniach.

Agentúrou roka sa stalo španielske SeriesNemo, cenu Industry Disruptor získal taliansky dizajnér Davide Mosconi z Auge Design. Premiérovo bola udelená aj špeciálna Core Award za 10 ocenení, ktorú získalo už spomínané Backbone Branding z Arménska. Teraz sa však už pozrite na obaly, ktoré porotu prestížnych Pentawards upútali najviac:

Diamond – Best of Show

Cenu si odniesol dizajn Pocket Neck Pillow od Urban Forest z Číny. Ide o koncept, ktorý kladie dôraz na udržateľnosť a ekológiu. Kompaktne riešený cestovný vankúš je zabalený v silikónovom puzdre, ktoré zároveň slúži ako vzduchová pumpa. Dizajn obalu, ktorý tvarovo odkazuje na strom, tak ľudí motivuje, aby ho nevyhodili ale využívali naďalej.

Beverage Platinum

V kategórií nápojov si platinovú sošku prevzali holandskí Offff za dizajn Williams Premium Canned Cocktails. Áno, čítate správne. Tieto drinky sú… v konzervách. Dizajn, ako to už pri skutočne zaujímavých kúskoch býva, vznikol z problému, resp. situácie, ktorú bolo treba vyriešiť.

Počas prvého lockdownu sa podnik Williams Canteen ocitol pred výzvou, ktorá spočívala v tom, ako umožniť svojim návštevníkom vychutnať si tie najlepšie cocktaily aj v takýchto podmienkach.

Po skúšobnej fáze pokusov a omylov, vyvinuli šesticu drinkov, ktoré sú predpripravené v plechovke v tom správnom pomere a udržia si chuťový profil mesiace. Následne sa brandingu ujalo štúdio Offff a prišlo s balením, ktoré celkovo ponúka osem plechoviek, s ktorými môžete zažiť A NIGHT OUT IN A CAN.

Food Platinum

Najvyššie ocenenie v segmente jedla získal dizajn obalov pre Ivy’s Reserve Vintage Cheddar od big fish. Baleniu dominuje jednoduchá no výrazná silueta Ivy s vhodne zvolenou typografiou a detailmi, ktoré podčiarkujú nastavenú vizualitu.

Body, Health & Beauty Platinum

V kategórii produktov pre krásu a zdravie zvíťazil ShinkoQ. Ide o funkčné riešenie, ktoré vzniklo počas pandémie, na dezinfekciu v minimalistickom dizajne od Grand Design. Jediným prvkom etikety je prečiarknutie v žltej bez názvu ako vyjadrenie zákazu, inšpirované pandemickými opatreniami.

Home, Leisure & Other Markets Platinum

Fuzed prináša svieži dizajn vaporizérov, plný farieb, prvkov a výraznej typografie. Inšpiráciu našiel tím z Vault49 v estetike vývesných štítov z potravín a zelovocov.

Branding & Consumer Platinum

Obaly BeanBean Coffee od BangBang ovládli kategóriu Branding & Consumer. Minimalistická biela s výraznou iniciálou vždy v inom prevedení je oživená jediným farebným akcentom s názvom konkrétneho produktu.

Nejde však o masovo produkovaný artikel ani obal. ObeanBean sú balené v plne kompostovateľných obaloch s ručnou sieťotlačou pomocou atramentu s vodným základom. Káva slúži ako poďakovanie klientom a spolupracovníkom štúdia BangBang, ktoré chce aby ľudia boli nabudení a plní kofeínu.

Sustainable Design Platinum

V kategórii udržateľného dizajnu zvíťazil obal RE:INCARNATED SPIRITS od Ruska Martin Associates, vytvorený s ohľadom na cirkulárnu ekonomiku. Etiketa je potlačená na nenatieranom papieri z hroznových šúp a recyklovaných vlákien. Sklená fľaša z plne recyklovaného skla je následne uložená v kartónovej škatuli, vyplnenej skartovanými Euro bankovkami, ktoré nesplnili test kvality pre použitie. Korkový uzáver zase pochádza z recyklovaného korku zo šampanského.

Profesionálny koncept Platinum

Inšpirácia tohto obalu môže byť zrejmá na prvý pohľad. PONGO je aromaterapia v spreji, vhodná pre zvieratá. Osviežovač spoľahlivo neutralizuje zvieracie pachy pomocou príjemných vôní pre človeka aj jeho štvronohého spoločníka.

Fľaša navrhnutá na mieru evokuje siluetu psa, čomu ešte pomáha fólia, ktorá môže byť obmieňaná za účelom tvorby rôznych podôb maskota.

NXT-GEN

Futuristická kategória má svojho víťaza v PHB ZERO WASTE PACKAGING. Ide o dizajn od španielskych Elisava. Obal tejto kefky je za bioplastu, ktorý je možné po zohriatí tvarovať a vytvoriť tak rukoväť pre kefku. Proces je možné opakovať nekonečne a obal tak dokáže “prežiť” samotný produkt.

zdroj: Pentawards

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Vizuálna identita Niemand Dry Gin

Nemecký Niemand Dry Gin je nová značka prémiového alkoholu, ktorý ponúka sviežu a pestrú chuť. A takto ju do novej…
pokračovanie článku

Maľba inšpirovaná Google mapami

Ilustrácie Nao Tatsumiho z Tokya majú netypickú predlohu. Autorka nachádza svoje motívy na Google Street View.
pokračovanie článku

Jameson Cold Brew – když whisky potká kávu

To nejlepší ze dvou zcela odlišných světů – Jameson Cold Brew kombinuje dvě řemesla v nové elegantní kombinaci, která demonstruje inovativní myšlení značky. Irská whisky i káva připravená za studena – to jsou bohaté chutě, které vytvářejí skutečně energetickou směs, ideální pro příležitosti, kde by whisky obvykle nebyla první volbou.
pokračovanie článku

V roku 2023 generovalo 69 herných spoločností na Slovensku obrat vo výške 70 miliónov EUR, herný priemysel zaznamenal prvý výraznejší pokles

Slovenský herný priemysel zaznamenal v roku 2023 prvýkrát výraznejší pokles. Celkový obrat klesol z 77,1 milióna EUR v roku 2022 na 70 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 69 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 1017 pracovníkov, čo taktiež predstavuje pokles oproti 1080 v roku 2022.