Ach tie obaly: Caldera

Obalový dizajn pre mladú značku prémiového olivového oleja z Neapola dokonale napoveda o povahe produktu.

Od prvého kontaktu s kartónovým boxom s priestorovou typografiou s metalickým efektom až po samostnú fľašu, ktorá ukrýva olej. Ten nie je hocijaký, ale ochutený chilli. Príbeh značky, ktorý sa pretavil do jej obalov, sa inšpiruje v regióne, v ktorom Caldera svoj olej produkuje. Práve na tomto mieste pred mnohými storočiami pršal z neba oheň a kamene, keď vybuchla sopka Vezuv.

Odkazov na ohnivú históriu aj povahu samotného oleja, je hneď niekoľko. Samotný názov Caldera je pomenovaním kotlového tvaru, ktorý sa vytvorí po výbuchu sopky. Olivy a chilli papričky, z ktorých neskôr vzniká olej, sú pestované v pôde, ktorá je bohatá na vulkanické živiny.

Olej je plnený do fliaš z vypaľovanej terakoty, ktorá sa na uchovávanie tejto tekutiny využívala v románskom období. Archeológovia v lokalite objavili zachovalú fľašu olivového oleja z roku 79 po Kristovi – odkaz nechýba ani na fľaši toho súčasného. Zátku, ktorá je jedným zo zaujímavých detailov projektu tvorí kryštalizovaný vulkanický kameň.

Farebná paleta Caldery odkazuje v zelenej na olivy a krajinu, v ktorej rastú, oranžová je zase jasnou metaforou lávy, ktorá prúdi zo sopky.

Dizajn obalov vytvorilo štúdio Unbound.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Naj MyFonts písma roka 2015 I.

Portál MyFonts nedávno zverejnil rebríček najobľúbenejších písiem uplynulého roka. Pri jeho zostavovaní bolo dôležité najmä to, ako sa…
pokračovanie článku

MockUp knihy za 13 dolárov!

Na graphicriver nájdete aktuálne aj vydarené prezentačné zábery kníh. Ak teda hľadáte kvalitný mockup na predstavenie nového titulu,…
pokračovanie článku

Letný večer s papiermi

Papier nie je ani zďaleka mŕtvy. Z čoho sa vyrába, čo všetko sa doň pridáva a ako môže byť aj práca s papiermi ekologická? Príďte si v jeden letný večer vypočuť o tom, ako vzniká médium, s ktorým sa stretávame denne - či už ako dizajnéri, majitelia firiem alebo spotrebitelia.