Ach tie obaly: Caldera

Obalový dizajn pre mladú značku prémiového olivového oleja z Neapola dokonale napoveda o povahe produktu.

Od prvého kontaktu s kartónovým boxom s priestorovou typografiou s metalickým efektom až po samostnú fľašu, ktorá ukrýva olej. Ten nie je hocijaký, ale ochutený chilli. Príbeh značky, ktorý sa pretavil do jej obalov, sa inšpiruje v regióne, v ktorom Caldera svoj olej produkuje. Práve na tomto mieste pred mnohými storočiami pršal z neba oheň a kamene, keď vybuchla sopka Vezuv.

Odkazov na ohnivú históriu aj povahu samotného oleja, je hneď niekoľko. Samotný názov Caldera je pomenovaním kotlového tvaru, ktorý sa vytvorí po výbuchu sopky. Olivy a chilli papričky, z ktorých neskôr vzniká olej, sú pestované v pôde, ktorá je bohatá na vulkanické živiny.

Olej je plnený do fliaš z vypaľovanej terakoty, ktorá sa na uchovávanie tejto tekutiny využívala v románskom období. Archeológovia v lokalite objavili zachovalú fľašu olivového oleja z roku 79 po Kristovi – odkaz nechýba ani na fľaši toho súčasného. Zátku, ktorá je jedným zo zaujímavých detailov projektu tvorí kryštalizovaný vulkanický kameň.

Farebná paleta Caldery odkazuje v zelenej na olivy a krajinu, v ktorej rastú, oranžová je zase jasnou metaforou lávy, ktorá prúdi zo sopky.

Dizajn obalov vytvorilo štúdio Unbound.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Motto designuje hliníkové lahve na víno, první svého druhu

Dallasko-newyorská brandingová agentura Motto vytvořila branding a obal pro Revelshine, označovaný jako první svého druhu – obal udržitelného vína plněného do nerozbitných, nekonečně recyklovatelných hliníkových lahví.