Naše mesto nie je na hovno
Tak znel prvotný nápad na headline novej kampane pre mesto Bratislava. Jej téma sa však týka aj iných miest. Problém, na ktorý chce nová komunikácia upozorniť, sú totiž pobytové stopy psíčkarov a najmä ich psov.
Nášľapné míny z produkcie štvornohých obyvateľov mesta a ich menej zodpovedných dvojnohých majiteľov polarizujú už sami o sebe. Bolo preto potrebné nájsť miernejší tón hlasu. Počas tvorby kampane prebehlo testovanie na malej vzorke Bratislavčanov, ktoré ukázalo, že napriek tomu, že ide o tému, ktorá veľa z nich hnevá a vie byť emotívna, preferujú ľudia zmierlivejšiu komunikáciu.
Pes bratislavský
Výsledkom je kampaň, ktorú pripravilo štúdio Pekne & Dobre Martina Bajaníka. Jej výstupy sa v súčasnej dobe dostáva aj do verejného priestoru vo forme citylightov a ďalších outdoor nosičov ale aj vo forme microsite s vtipnou URLkou pesbratislavsky.sk. Na nej sa mesto snaží prvýkrát formulovať nároky na správanie psov a psíčkarov v meste.
Informácie a komunikačný obsah sprevádzajú ilustrácie s dômyselne zakamuflovanou vydesenou mimikou okolia a vtipnými pointami, ktoré upozorňujú na jednotlivé aspekty problému a konkrétne situácie.
Ostáva iba dúfať, že hravá a nápaditá komunikácia v kombinácii s pekným vizuálom poslúži ako štartovací moment pre riešenie tohto zložitého problému. Na ktorý sme podľa slov autora kampane doteraz všetci srali. Doslovne.
zdroj: Pekne & Dobre