Do Pentawards každoročne prichádza obrovské množstvo prihlášok – tento rok to bolo viac ako dve tisícky dizajnov z 60 krajín z celého sveta. Z tohto objemu porota vybrala niečo cez 500 nominácií, ktoré postupujú do druhého kola.
Súťaž je skutočne rozsiahla aj čo do počtu kategórií, ktoré sa ešte následne delia na podkategórie. Hlavné rozdelenie vyzerá nasledovne:
- nápoje
- jedlo
- telo, zdravie a krása
- domácnosť, oddych a ostatné
- branding a zákazník
- udržateľný dizajn
- profesionálne koncepty
- študentské koncepty
Pokiaľ ide o spomínané podkategórie, tie sú na Pentawards sú pomerne úzko špecifikované Kategória Nápoje sa napríklad delí ešte na 19 rôznych segmentov podľa produktu.
Danger Coffee | Titular Studio
C H E E S E Blue Moon | Commersart
Milgrad | Depot Branding Agency
Callaly | Design Bridge
Sur La Mer | Olga Sereda
RANA. Spaghetti al nero | XPOM Branding Agency
Kompletný prehľad shortlist nominácií si môžete pozrieť na oficiálnom webe súťaže Pentawards.