Nové písmo pre Nike má byť podľa autorov v prvom rade nástrojom

Dizajn z produkcie Two Points.Net vznikol pre nový obchod značky, ktorý sa nachádza v priestoroch futbalového štadiónu Chelsea.

Nike dalo tvorcom okrem potrebných vstupných informácií aj voľnú ruku. Tá bola podľa slov Martina Lorenza, ktorý je spoluzakladateľom štúdia, super ale zároveň predstavovala aj výzvu – s ohľadom na renomé značky a všetky predošlé spolupráce s talentovanými dizajnérmi.

Športový duch

Autori z Two Points.Net sa teda rozhodli ignorovať tento tlak a vytvoriť niečo intuitívne, dizajn, ktorý by pokladali za dostatočne zaujímavý. Vzniklo tak písmo, ktoré ponúka trojicu rezov ale aj viacero možností využitia – okrem iného aj v animácii. Každý z fontov je výrazne priestorový a ponúka základ pre zaujímavú hru s plochami, pôsobivú najmä v pohybe.

Štúdio z Barcelony má za sebou už viacero podobne zameraných projektov so športovou tematikou. V minulosti spolupracovali napríklad s ESPN na písme Zimnej olympiády v roku 2018 a takisto pre ESPN NBA. Nešlo pritom o cieľavedomé rozhodnutie dizajnérov. Ich prístup a spôsob práce aj finálne výstupy však akosi prirodzene sedia k tomuto segmentu.

Písmo je nástroj

Značky a projekty, pre ktoré Two Points.Net doteraz pracovali, sú podľa Martina veľké svojím dosahom aj prácou, ktorú produkujú. Často majú in-house tímy dizajnérov, vďaka čomu nepotrebujú externé posily pre tvorbu ďalších výstupov. Čo však podľa spoluzakladateľa Two Points.Net potrebujú, sú nástroje. A práve písmo považuje Martin za takýto nástroj, flexibilný vizuálny systém, s ktorým následne vedia v značke aj interne pracovať ďalej.

zdroj: It’s Nice That, Two Points.Net

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť