Nové písmo pre Nike má byť podľa autorov v prvom rade nástrojom

Dizajn z produkcie Two Points.Net vznikol pre nový obchod značky, ktorý sa nachádza v priestoroch futbalového štadiónu Chelsea.

Nike dalo tvorcom okrem potrebných vstupných informácií aj voľnú ruku. Tá bola podľa slov Martina Lorenza, ktorý je spoluzakladateľom štúdia, super ale zároveň predstavovala aj výzvu – s ohľadom na renomé značky a všetky predošlé spolupráce s talentovanými dizajnérmi.

Športový duch

Autori z Two Points.Net sa teda rozhodli ignorovať tento tlak a vytvoriť niečo intuitívne, dizajn, ktorý by pokladali za dostatočne zaujímavý. Vzniklo tak písmo, ktoré ponúka trojicu rezov ale aj viacero možností využitia – okrem iného aj v animácii. Každý z fontov je výrazne priestorový a ponúka základ pre zaujímavú hru s plochami, pôsobivú najmä v pohybe.

Štúdio z Barcelony má za sebou už viacero podobne zameraných projektov so športovou tematikou. V minulosti spolupracovali napríklad s ESPN na písme Zimnej olympiády v roku 2018 a takisto pre ESPN NBA. Nešlo pritom o cieľavedomé rozhodnutie dizajnérov. Ich prístup a spôsob práce aj finálne výstupy však akosi prirodzene sedia k tomuto segmentu.

Písmo je nástroj

Značky a projekty, pre ktoré Two Points.Net doteraz pracovali, sú podľa Martina veľké svojím dosahom aj prácou, ktorú produkujú. Často majú in-house tímy dizajnérov, vďaka čomu nepotrebujú externé posily pre tvorbu ďalších výstupov. Čo však podľa spoluzakladateľa Two Points.Net potrebujú, sú nástroje. A práve písmo považuje Martin za takýto nástroj, flexibilný vizuálny systém, s ktorým následne vedia v značke aj interne pracovať ďalej.

zdroj: It’s Nice That, Two Points.Net

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Kreativita na štyroch nohách

Mať domáceho miláčika je niekedy naozaj zábava. Najmä ak ste ilustrátor, ktorému nechýba fantázia.
pokračovanie článku

Víťaz vs. finalista: dve podoby identity pre Múzeum Varšavského geta

Historické múzeum, v ktorom aktuálne prebieha rozsiahla rekonštrukcia, plánuje svoje brány otvoriť v roku 2023 – presne 80 rokov od Varšavského povstania. Už teraz však hľadalo novú vizuálnu tvár. Pozrite si dvojicu návrhov, ktoré sa na subjekt pozerajú rôznym spôsobom.
pokračovanie článku

Ako vznikajú značky

Vojdete do predajne s kozmetikou a je vám tam príjemne. Prechádzate sa a strávite tam oveľa viac času ako ste pôvodne zamýšľali. Pekný interiér, kvety, prítmie, vôňa. Toto je značka.