AIR Studios založil v roku 1965 George Martin, producent Beatles. Štúdiá sa nachádzajú v budove bývalého kostola. Hudobníkom ponúkajú jednu z najväčších nahrávacích priestorov, kde sa môže rozbaliť kompletný symfonický orchester. Na tvorbe redizajnu vizuálnej identity pre tento kult pracovalo londýnske štúdio Spin.
Autori chceli vzdať hold koreňom AIR, ale aj vyjadriť ambície značky do budúcnosti. Dizajn identity sa centralizuje okolo konceptu dynamického symbolu, ktorý pozostáva z vrstvených a množených liniek, kružníc či vĺn. Ide o jednoznačný odkaz na zvuk ako element, ktorý je pre tvorbu hudby kľúčový. Podobne ako “air” z názvu, zvuk ako taký nevidíme, no má svoju skrytú silu a intenzitu.
Motív, ktorý efektne vyjadruje práve spomínaný symbol. Ten funguje vo výstupoch ako nosný aj doplnkový prvok. Samotné logo, zložené z troch písmen, cituje jednoduchosť názvu. Identita tak nie je postavená priamo na silnom logu, ale funguje skôr ako organický celok.
Otvorený systém: logo v kombinácii so symbolom
Minimalistické jadro novej identity ďalej dopĺňa farebnosť, ktorá ponúka dobrý základ pre subtílnu aj výraznú komunikáciu. Ide o pokračovanie myšlienky dvojznačnosti spomenutej v úvode.
Dáždnik. Štúdiá sú koniec-koncov v Londýne
zdroj: bpando.org