Vo viacerých európskych krajinách sa na policiach obchodov objavujú nové limitované edície Nescafé Azera. Návrhy, ktoré možno na obaloch možno vidieť, sú výsledkom súťaže, ktorú pre Nestlé organizoval CZECHDESIGN.
Cieľom bolo zaujať náročnú cieľovú skupinu – mladých ľudí. Po úspechu minuloročnej súťaže, z ktorej vzišlo viacero úspešných dizajnových obalov, sa značka rozhodla v koncepte pokračovať. Tohtoročnou témou bola “Chuť mesta” (Taste of the City) a spojenie mestského života s pitím kávy.
Súťaže sa zúčastnili dizajnér z Česka, Slovenska i Škandinávie a z každej krajiny sa pre finálnu produkciu obalov vybral jeden návrh.
Absolútny víťaz – The Azera Square
Autorské duo Štěpánka Koutná a Tomáš Krčmář porazila aj škandinávsku konkurenciu a za svoj návrh Azera Square získala odmenu 2 000 eur.
Štěpánka Koutná je česká dizajnérka a kreativna riaditeľka v dizajnovom štúdiu Yellow Shapes. Najväčšou inšpiráciou pre jej hravý koncept bol už samotný názov súťaže Taste of the City.
Na návrhu ju najviac bavila hra s detaily, ktorú ocenila i odborná porota. Zaujala tiež tým, že ako jediná zakomponovala logo Nescafé Azera do dizajnu, vďaka čomu z neho urobila výrazný vizuálný element. Tomáš Krčmář k dizajnu prispel digitálními ilustracemi.
zdroj: czechdesign.cz