Letterpress zachytávajúci 400-ročnú históriu

Dizajnéri, zdá sa, milujú miesta s bohatou históriou, ktoré vyžarujú inšpiráciu. Nedávno sme uverejnili článok o hand letteringu, ktorý vzdával hold viacerým štvrtiam Londýna a dnes tu máme podobný projekt. James Clarke je nadšeným obdivovateľom londýnskeho Exmouth Market a tak sa rozhodol vytvoriť nasledujúci letterpress projekt.

Exmouth je miesto, kde nie je núdza o malé obchodíky, reštaurácie či stánky. Naozaj pestré a zaujímavé miesto, ktoré sa oplatí navštíviť. Aspoň tak ho vníma sám autor:

„Chcel som zachovať to, čo sa tam nachádza tak, aby niekto o pár rokov mohol povedať – toto miesto si pamätám, alebo – to už je dávno preč.“

Tlač metódou letterpress je pri takýchto veľkých formátoch celkom orieškom. Telový text totiž musí byť dostatočne veľký tak, aby ho bolo možné bez problémov prečítať aj z niekoľkých metrov. Pre účely projektu boli vyrobené tri veľké platne zo zinku, pre každú farbu jedna. Boli ešte o niečo väčšie než sú skutočné rozmery printu – kvôli registračným znakom, ktoré sa nachádzali za okrajmi. Lacné to teda rozhodne nebolo. Ale povedzte, nestojí výsledok za to?

tumblr_myzucqdmQj1qi4z1yo2_r1_1280 tumblr_myzucqdmQj1qi4z1yo3_r1_1280 tumblr_myzucqdmQj1qi4z1yo4_r2_1280 tumblr_myzucqdmQj1qi4z1yo6_r2_1280 tumblr_myzucqdmQj1qi4z1yo10_r1_1280

Jamesove dielo si môžu záujemcovia kúpiť ako wall art za 40 libier.

Ak sa vám projekt páčil, pozrite si viac na blogu Jamesovho štúdia Type Worship.

 

zdroj: creativebloq.com, blog.8faces.com

1 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Hľadáme grafického hrdinu – 4ME MEDIA

Do tímu hľadáme grafického hrdinu – posilu na pozíciu Kreatívny grafik, dizajnér s nástupom ASAP (január 2016).
pokračovanie článku

iOS ikony – ako sa to robí

Či sa vám páčia alebo nie, iOS ikony sú veľmi obľúbenou kategóriou ak ide o dizajn mobilných aplikácií. App…
pokračovanie článku

Roll-up – šikovná reklama rýchlo a jednoducho

Roll-up banner je jednou z najpoužívanejších foriem indoorovej reklamy a jeho užívatelia zrejme vedia prečo. Ide o zrolovateľný reklamný banner a stojan,…
pokračovanie článku

Národná cena za komunikačný dizajn 2016

Slovenské centrum dizajnu v spolupráci s Ministerstvom kultúry SR a za spoluúčasti Ministerstva hospodárstva SR a Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR…