Farba je pre dizajn jedným z najdôležitejších prvkov. Napriek tomu, že sa jej často neprikladá až taký význam, dokáže výsledný návrh ovplyvniť viac, než si myslíme. V prípade brandingu to snáď platí aj dvakrát. Pozrime sa teda na pár príkladov, kedy sa farba stala takmer synonymom značky – v tretej časti nášho seriálu.
Hnedá
Jednoduchá a príjemne zemská. Pôsobí úprimne a aj preto ju má vo výbave viacero spoločností, ktoré majú blízko k prírode. Na druhej strane môže výber takejto farby vyvolávať aj dojem špiny a nečistoty, čomu sa však výberom vhodného odtieňa možno vyhnúť. Príkladom správneho používania hnedej farby je značky UPS. V období, kedy si poštová služba Spojených Štátov osvojila hnedú bola táto farba stelesnením prepychu. Odvtedy sa farba stala pre značku nedoceniteľnou, keďže sa s trojicou žltých písmenok zrástla natoľko, že ju môže UPS využívať ako skratku pri komunikácii so zákazníkmi. Príkladom je aj starší slogan, ktorí používali – What can Brown do for you?
Ružová
Tu je to takmer také ľahké ako pri Coca-Cole z prvého dielu. Ktorá spoločnosť je viac ružová než T-Mobile? Výrazná farba, z ktorej srší mladícka energia a chuť do života. Táto energickosť bola pravedpodobne jedným z dôvodov prečo sa presadila práve v nudnej oblasti telekomunikačných služieb. Niekedy skrátka treba zaujať. T-Mobile si magentu osvojil v roku 2000 a odvtedy ju vo výraznej miery využíva vo všektých možných aj nemožných oblastiach propagácie.
Čierna
V identie veľkého množstva značiek by sme túto farbu poľahky našli. My však máme na mysli skôr využitie v podobe hlavnej farby, ktorá dominuje celému vizuálu. Takou značkou môže byť napríklad Guiness. Aj vďaka výberu farby pôsobí tento výrobca piva výrazným a silným dojmom, tak nejak klasicky. Zároveň máte z takého produktu pocit, že je to niečo prémiové. Nenechajte si nabudúce ujsť aj štvrtú, poslednú časť seriálu o farbách a značkách.