Keď sa vytiahnu pastelky – farby, ktoré sú synonymom svetových značiek III.

Farba je pre dizajn jedným z najdôležitejších prvkov. Napriek tomu, že sa jej často neprikladá až taký význam, dokáže výsledný návrh ovplyvniť viac, než si myslíme. V prípade brandingu to snáď platí aj dvakrát. Pozrime sa teda na pár príkladov, kedy sa farba stala takmer synonymom značky – v tretej časti nášho seriálu.

UPS-Logo

Hnedá

Jednoduchá a príjemne zemská. Pôsobí úprimne a aj preto ju má vo výbave viacero spoločností, ktoré majú blízko k prírode. Na druhej strane môže výber takejto farby vyvolávať aj dojem špiny a nečistoty, čomu sa však výberom vhodného odtieňa možno vyhnúť. Príkladom správneho používania hnedej farby je značky UPS. V období, kedy si poštová služba Spojených Štátov osvojila hnedú bola táto farba stelesnením prepychu. Odvtedy sa farba stala pre značku nedoceniteľnou, keďže sa s trojicou žltých písmenok zrástla natoľko, že ju môže UPS využívať ako skratku pri komunikácii so zákazníkmi. Príkladom je aj starší slogan, ktorí používali – What can Brown do for you?

 

tmobile1

Ružová

Tu je to takmer také ľahké ako pri Coca-Cole z prvého dielu. Ktorá spoločnosť je viac ružová než T-Mobile? Výrazná farba, z ktorej srší mladícka energia a chuť do života. Táto energickosť bola pravedpodobne jedným z dôvodov prečo sa presadila práve v nudnej oblasti telekomunikačných služieb. Niekedy skrátka treba zaujať. T-Mobile si magentu osvojil v roku 2000 a odvtedy ju vo výraznej miery využíva vo všektých možných aj nemožných oblastiach propagácie.

RTE_1

Čierna

V identie veľkého množstva značiek by sme túto farbu poľahky našli. My však máme na mysli skôr využitie v podobe hlavnej farby, ktorá dominuje celému vizuálu. Takou značkou môže byť napríklad Guiness. Aj vďaka výberu farby pôsobí tento výrobca piva výrazným a silným dojmom, tak nejak klasicky. Zároveň máte z takého produktu pocit, že je to niečo prémiové.   Nenechajte si nabudúce ujsť aj štvrtú, poslednú časť seriálu o farbách a značkách.

Ďalšie diely seriálu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Cestování nákladním vlakem, pohled na svět zdola nebo léčebné účinky interiérových rostlin. To jsou témata knih, které letos vyhrály. Brzy se můžeme těšit na jejich vydání.

Třetí ročník soutěže Book in Progress byl pro porotu opravdu náročný. Do finálového kola postoupily skvělé knihy a každá z nich by si zasloužila podporu. Rozmanitost témat, koncepcí a kvalita zpracování soutěžních knih byly na tak vysoké úrovni, že překvapily i samotné porotce. Nicméně absolutní vítěz mohl být jen jeden.
pokračovanie článku

CocoaHeads Meetup

17. marec, 19:00 Connect Coworking, CVERNOVKA, Páričkova 18, 3. poschodie, 821 08 Bratislava CocoaHeads v spolupráci s Alice in Tokyo pozývajú všetkých nadšencov iOS…
pokračovanie článku

Nové verze se blíží

Prodáváme Pitstop Pro 11 + 12 zdarma, Extensis Suitcase 4 + 5, QuarkXPress 9 + 10. Nové verze…