Vedenie mesta usporiadalo na vytvorenie svojho nového vizuálu súťaž, pri ktorej ako odborný partner vystupovala Unie grafického designu. Na základe referencií bolo oslovených celkovo 15 grafických dizajnérov a štúdií, z ktorých sa väčšina rozhodla zúčastniť. Víťazný návrh odprezentovalo štúdio Colmo.
Hra so serifom
Logo bolo vytvorené úpravou hornej pätky iniciály N z názvu mesta. Vznikol tak ľahko zapamätateľný vizuálny prvok, ktorý navyše odkazuje na historické opevnenie. Pätky, ktoré na pohľad pripomínajú kocky či tehly, čo je zase parafráza na tunajší kostol sv. Egídia. Ten sa pýši jedinečnou architektúrou – tzv. tehlovou gotikou.
Inšpiráciu však autori nehľadali iba v historickom bohatstve Nymburku. Mesto je známe aj pre svoju funkcionalistickú architektúru, občiansku vybavenosť, okolitú prírodu a mnoho iného. Tieto motívy v identite znázorňuje set symbolov, ktoré sa v rámci komunikácie používajú spolu s logom – či už v plnej alebo iniciálovej forme. Identita pracuje s písmom Brix od HVD Fonts.
Výsledky redizajnu sa prejavia na všetkých online aj offline formách komunikácie mesta – od reklamných materiálov, tlačoviny, cez mestské noviny až po vlajky.
Ako sa vám nový vizuálny štýl mesta Nymburk páči?
zdroj: colmo.com