Ilustrované prieskumy od Daniely Olejníkovej

S jej menom ste sa zrejme už stretli. Nečudo, patrí k našim najvýraznejším predstaviteľkám (nielen) knižnej ilustrácie. Daniela Olejníková prednedávnom predstavila na svojom behance profile výsledok spolupráce s portálom Modrý koník.

V Modrom koníkovi sa venujú témam ako materstvo a rodičovstvo, nevynechávajú však ani problémy mladej ženy v spoločnosti všeobecne. Práve tie sa stali základom 120-stranovej publikácie plnej výstižných a humorných ilustrácií. Kniha obsahuje 25 prieskumov, ktoré odhaľujú názory mladých žien na spoločenské témy a reklamu. Dozviete sa napríklad, koľko percent slovenských žien používa Adblocker, aká je podľa nich úroveň našich škôl v porovnaní s inými krajinami EÚ alebo koľko percent z opýtaných už muselo pracovať aj cez víkend.

a1

498df032811037.5694dce03c61e

d

Daniela Olejníková, spolu s Damiánom Pastirčákom vystupujúca aj pod značkou Limb, je známa aj pre svoju záľubu v tradičných technikách ako linoryt, sieťotlač a maľba. Tentoraz však namiesto rydla, stierky a štetca využila výhradne tablet a Photoshop.

„Hrala som sa najmä s využitím rôznych brushov, textúr a patternov. Chcela som, aby bol výsledok zrnitý, zašumený a aby v ňom bolo ,cítiť ruku‘. Dôležitú úlohu má pre mňa nielen v tomto projekte práca s farbou. Pri tvorbe som mala od klienta úplnú voľnosť – na začiatku som síce spravila ilustráciu na ukážku, no bez zásahov a korekcií som mohla rovno pokračovať ďalej. Slobodu som mala aj vo výbere toho, čo sa zo spracovávanej témy objaví na ilustrácii,” priblížila absolventka Katedry grafiky na VŠMU.

c

f

b

e1

z zz zzz

 

Zdroje: www.behance.net/danielaolejnikova, www.modrykonik.sk

1 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Numen Dry Gin

Tato poutavá značka ginu a její štítky na lahvi vás okouzlí už na první pohled. Ilustrace je to, co…
pokračovanie článku

Pantone projekt McDonald

V spolupráci s reklamnou agentúrou Leo Burnett v Dubaji, vydal McDonald sériu grafík inšpirovaných slávnymi farbami Pantone. Tri legendárne hamburgery, Cheeseburger, McChicken a samozrejme Big Mac.