Nie vždy musí podarený redizajn vzniknúť v profesionálnych štúdiách, ktoré sa tejto práci venujú niekoľko rokov. Skupina študentov obalového dizajnu sa rozhodla vdýchnuť nový život svetoznámej značke žiletiek. V rámci svojho záverečného projektu vytvorili absolventi švédskej Broby Grafiska novú identitu Gillette.
Dôvodom, prečo si zvolili práve výrobcu holiaceho sortimentu bol jednoduchý. Cítili, že značka ako taká potrebuje vynoviť. Monochromatický a minimalistický koncept odkazuje ku koreňom Gillette, ilustruje dedičstvo značky s viac ako storočnou tradíciou. Takýto prístup skutočne ostro kontrastuje s aktuálnym smerovaním oficiálnej komunikácie, kde stojí v popredí najmä technologický element vykreslený v pestrých dizajnoch.
Čo o svojej práci hovoria samotní autori:
Príbeh Gillette je hodný rozprávania. Náš dizajn má odrážať kvalitu, ktorá sa skrýva za technologicky vyspelými produktmi značky. Produkt samotný stoji v centre pozornosti, bez grafických či farebných odbočení.
Zákazník môže nájsť najzákladnejšie informácie na prednej strane balenia a detailnejší popis na jeho chrbte. Radosť otvoriť. Nový dizajn je nadčasový a preto je ho možné široko adaptovať. Cítiť z neho nostalgiu skombinovanú s moderným vzhľadom.
Treba povedať, že nové balenie holiaceho arzenálu sa naozaj vydarilo. Snáď na niečo podobné raz narazíme aj pri obzeraní sa po regáloch v drogérii.
Ak sa vám práca mladých dizajnérov páči, pozrite sa napr. na ďalšie veci od jedného z nich TU.