Hra dvoch písiem
Nová vizuálna identita má odrážať povahu mesta. Kadaň je malebné historické mesto, ktoré je turisticky atraktívne, je však aj zasiahnuté priemyslom a ťažbou. Nový vizuál komentuje Jana Vinšová, riaditeľka CZECHDESIGN, ktorý súťaž zastrešil:
“Štúdio Colmo predstavilo návrh udržateľný a veľmi profesionálne spracovaný, ktorý má dve kvalitné dimenzie – prvou je podoba umiernená, predovšetkým pre internú komunikáciu, a druhá rovina je hravá, odvážnejšia, obe roviny dobre spoločne fungujú.”
Víťazný návrh podľa poroty precízne pracuje s typografiou, iniciálou K a predstavenou komunikačnou stratégiou. Tá je založená na nápaditom copywritingu a ilustráciách. Dizajnéri z Colmo vo svojom návrhu chceli prepojiť históriu mesta, hrdosť jej obyvateľov i súčasný stav. Kadaň sa intenzívne venuje skrášľovaniu svojho verejného priestoru a vznikajú tu súčasné architektonické zásahy na vysokej úrovni.
“Prístup radnice k správe mesta a spájanie historického pozadia so súčasnosťou sme sa snažili skombinovať nielen v značke, ale tiež v celom koncepte prezentácie mesta. Navrhli sme jednoduché typografické logo, ktoré tieto dva aspekty spája. Úvodná litera K kombinuje tvarovo grotesku (súčasnosť) a prvky antikvy (história). Symbol K bude následne slúžiť aj ako východzí prvok pre tvorbu značiek mestských organizácií.” Miroslav Roubíček zo štúdia Colmo
V štúdiu vytvorili pre mesto špecifický jazyk, ktorým sa mesto a jeho obyvatelia môžu prezentovať. Podľa autorov je dôležité uvažovať dnes o mestskej identite komplexnejšie, než iba ako o kombinácii vizuálnych prvkov.
Erb mesta a pôvodné logo
Nové logo od štúdia Colmo
O autoroch
Colmo založili v roku 2008 absolventi UMPRUM, Markéta Hanzalová a Miroslav Roubíček. V štúdiu pracujú pre veľkých i malých klientov z komerčnej i kultúrnej sféry. Okrem tvorby značiek a komplexných vizuálnych identít sa venujú výstavnej grafike, publikáciám, periodikám a čiastočne aj digitálnemu dizajnu.
zdroj: CZECHDESIGN