Dve tváre jedného mesta: Kadaň má novú identitu od štúdia Colmo

České mesto predstavilo novú vizuálnu tvár založenú na typografii, ktorá prepája históriu a prítomnosť.

Hra dvoch písiem

Nová vizuálna identita má odrážať povahu mesta. Kadaň je malebné historické mesto, ktoré je turisticky atraktívne, je však aj zasiahnuté priemyslom a ťažbou. Nový vizuál komentuje Jana Vinšová, riaditeľka CZECHDESIGN, ktorý súťaž zastrešil:

“Štúdio Colmo predstavilo návrh udržateľný a veľmi profesionálne spracovaný, ktorý má dve kvalitné dimenzie – prvou je podoba umiernená, predovšetkým pre internú komunikáciu, a druhá rovina je hravá, odvážnejšia, obe roviny dobre spoločne fungujú.”

Víťazný návrh podľa poroty precízne pracuje s typografiou, iniciálou K a predstavenou komunikačnou stratégiou. Tá je založená na nápaditom copywritingu a ilustráciáchDizajnéri z Colmo vo svojom návrhu chceli prepojiť históriu mesta, hrdosť jej obyvateľov i súčasný stav. Kadaň sa intenzívne venuje skrášľovaniu svojho verejného priestoru a vznikajú tu súčasné architektonické zásahy na vysokej úrovni.

“Prístup radnice k správe mesta a spájanie historického pozadia so súčasnosťou sme sa snažili skombinovať nielen v značke, ale tiež v celom koncepte prezentácie mesta. Navrhli sme jednoduché typografické logo, ktoré tieto dva aspekty spája. Úvodná litera K kombinuje tvarovo grotesku (súčasnosť) a prvky antikvy (história). Symbol K bude následne slúžiť aj ako východzí prvok pre tvorbu značiek mestských organizácií.” Miroslav Roubíček zo štúdia Colmo

V štúdiu vytvorili pre mesto špecifický jazyk, ktorým sa mesto a jeho obyvatelia môžu prezentovať. Podľa autorov je dôležité uvažovať dnes o mestskej identite komplexnejšie, než iba ako o kombinácii vizuálnych prvkov.

Erb mesta a pôvodné logo

Nové logo od štúdia Colmo

O autoroch

Colmo založili v roku 2008 absolventi UMPRUM, Markéta Hanzalová a Miroslav Roubíček. V štúdiu pracujú pre veľkých i malých klientov z komerčnej i kultúrnej sféry. Okrem tvorby značiek a komplexných vizuálnych identít sa venujú výstavnej grafike, publikáciám, periodikám a čiastočne aj digitálnemu dizajnu.

www.colmo.sk

zdroj: CZECHDESIGN

Ďalšie diely seriálu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Adobe kúpilo Fotoliu za 800 miliónov

Adobe sa od spustenia služby Creative Cloud pokúšalo pridať platforme niečo viac. Tak, aby sa z nej stalo miesto…
pokračovanie článku

IKEA inak – s novým logom

Redizajnovať značku, o ktorej si myslíte, že by sa jej zišiel update. Tak znelo zadanie od magazínu Icon v rámci…
pokračovanie článku

Hľadáme deétepáka!

V Istropolitana Ogilvy hľadáme DTP grafika, ktorý nemá problém s InDesignom, Photoshopom a Illustrátorom, miluje MAC-ky, má aspoň 3-ročnú prax…