Číslo jeden v sprostredkovaní online platieb nedávno odhalilo svetu svoje nové logo. Identita vznikla v spolupráci s dizajnovou agentúrou Fuseproject zo San Francisca. V porovnaní s posledným redizajnom z roku 2007 ide tentoraz skôr o jemný posun vpred. Čo teda prináša nový logotyp PayPalu?
Zmeny potrebujú redizajn
Názov spoločnosti je tentokrát písaný Futurou. Takisto si určite všimneme renovovaný monogram, ktorý na seba pútal pozornosť aj v predošlom logu. Teraz – aj vďaka dvojici veľkých Pé bez otvorov – je ešte výraznejší. Zmeny neobišli ani farebnú paletu. Prečo sa služba rozhodla pre redizajn práve teraz?
Alison Sagar, riaditeľka marketingu v Británii, za dôvod považuje veľké množstvo zmien, ktoré sa udiali od posledného redizajnu. “Najmä ide o rapídne rozšírenie mobilných zariadení, vďaka čomu sa zmenil aj spôsob, akým ľudia nakupujú a platia.” vysvetľuje. Tieto okolnosti boli teda v konečnom dôsledku impulzom pre začiatok úvah o novom nakopnutí značky.
Písmená v slove PayPal majú v novom logotype k sebe mierne bližšie, vďaka čomu je jednoduchšie umiestniť logo aj na menšie obrazovky. Odteraz bude navyše znak dvojice veľkých P vždy používaný spolu so názvom. Vznikne tak nový vizuálny podpis značky.
V praxi to znamená, že sa prvky v minulosti prítomné v online a mobilnom prostredí zlúčia do jednej spoločnej identity. Uvidíte vždy to isté logo, nech sa pozeráte odkiaľkoľvek.
Nová modrá
Farby boli pre spoločnosť také dôležité a ikonické, že sa PayPal obával výraznejšej zmeny. Ide teda len o nové odtiene modrej, zmena farieb v pravom slova zmysle sa nekoná. Nový náter pôsobí podľa oficiálnych vyjadrení energickejšie a živšie. Logo tak vystúpi do popredia ešte výraznejšie.
Vyššia miera náklonu písmen má podľa Allison Sagar komunikovať aspekt inovácie, keďže platobná služba za minulý rok predstavila takmer šesťdesiat noviniek a produktových vylepšení.
Čo hovoríte na redizajnový logotyp PayPalu vy – páčia sa vám zmeny?
[poll=“7″]
Logo z roku 1999
Predchodca – logo z roku 2007
zdroj: creativebloq.com