denník detepáka

10 comments
  1. Ano, toto zazivam neustale a v poslednej dobe velmi casto. Chcu design manual asi pre radost a pysenie sa, ze ho maju, ale inak je kazdy velky grafik profesional a kazdy to vie najlepsie po svojom. Najma damy a pani na marketingu, co o tom nemaju ani paru. Osobne uz vazne neviem, ako proti tomu bojovat.

    1. najhorsie su slovenske marketingove oddelenia, pani bez vkusu, ledva ovlada word, korektura do pdf to nic, ale vie ze sa jej nepaci korporatny font a nic vlastne nic z globalneho manualu

      1. Prinscreeny nasekané vo worde je ešte ten lepší prípad, horšie je, keď pani nepozná tú magickú klávesu… Potom to niektorí experti riešia tak, že pdf vytlačia, korektúry spravia ručne a oskenujú ho. Maximum bolo, keď mi zákazník poslal mobilom odfotenú obrazovku, naštastie sa jednalo len o korektúru vizitky…

    2. Je to boj s veternými mlynmi. Neviem, či je to špecifikum Slovenska, ale markeťáci sú poväčšine ľudia absolútne bez vkusu a estetického cítenia.

  2. V týchto prípadoch by podľa mňa mala viac fungovať kontrola akým spôsobom firma zaobchádza s vlastnou identitou. Keď som robil nejaké CI tak som vždy zdôrazňoval že sa musia striktne držať pravidiel ktoré som určil v DM a následky porušenia som zakotvil aj v zmluve. Viem že ani to nevyrieši tento problém ale snažím sa spraviť maximum aby rešpektovali pravidlá. A tak isto odmietnem prácu ktorá porušuje pravidlá z DM firmy a upozorním ich na tento problém. Ak nejaký grafik poruší existujúce pravidlá v DM tak to nieje nič iné ako neúcta ku kolegovej práci.

    1. to je zasadove ale… vzdy sa najde nejaky grafik co bude spolupracovat a aj agentura si rozmysli odmietnutie spoluprace s bohatym klientom

      mozno by skor pomohlo posobenie na ludi na marketingoch, ale to by si mali strazit velke spolocnosti

      1. Jak píšete :) jak firma zachází se svým CI manuálem je věc firmy a její vnitřní kontroly a školení zaměstnanců.
        Být marketingový šéf a nějaký podřízený by schválíl a nechal vyrobit něco co odporuje manuálu, tak by měl padáka na hodinu a ještě by musel zaplatit škodu.

        1. ale nepoznam velku firmu ktora by to riesila nejako poriadne na slovensku. dokonca som uz zazil ze sa nekupoval korporatny font, ale na marketingu povedali ze dajte tam nieco podobne, kedze to bol specificky font nic podobne nebolo, nikomu to na slovensku nevadilo

          a zahranicna pobocka sa o tom ani nedozvedela
          alebo to ma rovnaku uroven aj v zahranici

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *