"chceme to presne podla design manualu!!!", prvy navrh podla DM.... takto sa nam to nepaci, prerobte to takto a takto...

denník detepáka

komentáre

  1. Avatar
    woodcat

    Ano, toto zazivam neustale a v poslednej dobe velmi casto. Chcu design manual asi pre radost a pysenie sa, ze ho maju, ale inak je kazdy velky grafik profesional a kazdy to vie najlepsie po svojom. Najma damy a pani na marketingu, co o tom nemaju ani paru. Osobne uz vazne neviem, ako proti tomu bojovat.

    • Avatar
      marek

      najhorsie su slovenske marketingove oddelenia, pani bez vkusu, ledva ovlada word, korektura do pdf to nic, ale vie ze sa jej nepaci korporatny font a nic vlastne nic z globalneho manualu

      • Avatar
        Ozzbest

        Prinscreeny nasekané vo worde je ešte ten lepší prípad, horšie je, keď pani nepozná tú magickú klávesu… Potom to niektorí experti riešia tak, že pdf vytlačia, korektúry spravia ručne a oskenujú ho. Maximum bolo, keď mi zákazník poslal mobilom odfotenú obrazovku, naštastie sa jednalo len o korektúru vizitky…

    • Avatar
      Ozzbest

      Je to boj s veternými mlynmi. Neviem, či je to špecifikum Slovenska, ale markeťáci sú poväčšine ľudia absolútne bez vkusu a estetického cítenia.

    • Avatar
      woodcat

      bohuzial, nie je to len na slovensku, toto sa deje aj cechach, odkial mam svoje skusenosti :/

  2. Avatar
    Ralf

    V týchto prípadoch by podľa mňa mala viac fungovať kontrola akým spôsobom firma zaobchádza s vlastnou identitou. Keď som robil nejaké CI tak som vždy zdôrazňoval že sa musia striktne držať pravidiel ktoré som určil v DM a následky porušenia som zakotvil aj v zmluve. Viem že ani to nevyrieši tento problém ale snažím sa spraviť maximum aby rešpektovali pravidlá. A tak isto odmietnem prácu ktorá porušuje pravidlá z DM firmy a upozorním ich na tento problém. Ak nejaký grafik poruší existujúce pravidlá v DM tak to nieje nič iné ako neúcta ku kolegovej práci.

    • Avatar
      marek

      to je zasadove ale… vzdy sa najde nejaky grafik co bude spolupracovat a aj agentura si rozmysli odmietnutie spoluprace s bohatym klientom

      mozno by skor pomohlo posobenie na ludi na marketingoch, ale to by si mali strazit velke spolocnosti

      • Avatar
        fe

        Jak píšete :) jak firma zachází se svým CI manuálem je věc firmy a její vnitřní kontroly a školení zaměstnanců.
        Být marketingový šéf a nějaký podřízený by schválíl a nechal vyrobit něco co odporuje manuálu, tak by měl padáka na hodinu a ještě by musel zaplatit škodu.

        • Avatar
          marek

          ale nepoznam velku firmu ktora by to riesila nejako poriadne na slovensku. dokonca som uz zazil ze sa nekupoval korporatny font, ale na marketingu povedali ze dajte tam nieco podobne, kedze to bol specificky font nic podobne nebolo, nikomu to na slovensku nevadilo

          a zahranicna pobocka sa o tom ani nedozvedela
          alebo to ma rovnaku uroven aj v zahranici

pridaj komentár