Coca-Cola vyrába fľaše z odpadkov nájdených v oceáne. Má to však jeden háčik

Nemesis Pepsi nedávno predstavil prvé kusy novej fľaše, ktorá bola vyrobená výlučne z plastov z oceánu.

Perpetum mobile

Potiaľ by to mohlo znieť ako super nápad. Stačí si však uvedomiť, že Coca-Cola drží neohrozené prvenstvo v znečisťovaní oceánov a je tak vlastne pôvodcom odpadu, ktorý teraz chce použiť na opäťovné balenie svojho produktu.

Zjednodušene povedané, vyrobí fľašu z morského odpadu, ktorá sa potom stane… morským odpadom.

Ide teda o vcelku ťarbavý pokus pôsobiť ako zodpovedná značka, navyše ironicky načasovaná. V rovnaký deň sa totiž konal aj prvý Plastic Health Summit, v rámci ktorého vydali účastníci vyhlásenie, že mikroplasty urýchľujú smrť buniek a môžu ohrozovať našu imunitu.

V prieskume, ktoré sa zúčastnilo 42 krajín vyšlo najavo, že v prípade 40 z nich bola značka zodpovedná za znečistenie oceánov v najväčšej miere. Až 75% objemu odpadkov, ktoré sa podarilo vyzbierať boli produkty so známym skriptovým logotypom.

Na prvé počutie či prečítanie môže znieť iniciatíva Coca-Coly s využitím odpadu z oceánu na produkciu nových obalov sľubne. Treba sa však pozrieť na vec s odstupom a zároveň v dlhodobom horizonte. Plasty sú toxické, či už sú nové, recyklované alebo práve vylovené z morskej vody.

Skutočné riešenie

Krokom, ktorým by si Coca-Cola určite naklonila verejnú mienku lepšie, by bolo priniesť obal, ktorý skrátka nie je z plastov a jeho životný cyklus je možné realizovať v uzavretom kruhovom procese.

Nebolo by to lepšie ako opakované spracovanie škodlivých plastov? Namiesto chválenia sa niečím, čo veľmi chvályhodné nie je.

zdroj: The Dieline

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Mladí slovenskí filmári spájajú sily s tvorcami BBC, aby zachránili karpatské rysy

Mladí slovenskí dokumentaristi spustili crowdfundingovú zbierku na dokončenie ambiciózneho dokumentárneho filmu "Mysli ako rys". Ten odhaľuje doposiaľ nevídané zábery zo života jednej z našich najvzácnejších šeliem. Za projektom stoja dvaja filmári Jakub Mrocek a Lukáš Holásek, ktorí spojili sily s oceňovanými tvorcami z BBC a držiteľmi cien Emmy Awards.
pokračovanie článku

ALFOPA: Naše potreby inovovať Konica Minolta dokázala naplniť

Naplniť súčasne potreby tlačiarov nie je vôbec jednoduché. Nové zariadenia musia byť inovatívne, efektívnejšie, prinášať rýchlejšiu a lacnejšiu tlač čo do kvality, objemu aj zušľachtenia. Svoje o tom vie aj košický výrobca samolepiacich etikiet a zmrštiteľných návlekových etikiet tzv. shrink sleeves – ALFOPA. Tá na základe dobrých skúseností rozšírila portfólio svojich zariadení o novinky z dielne Konica Minolta.