Chicago, Paríž, Dilí, Roma – pekný sprievodca od Victionary

Vydavateľstvo Victionary nedávno prišlo so sadou fakt pekných sprievodcov. Takých tých papierových brožúr, ktoré si niektorí z nás ešte stále vopchajú do vrecka, keď sa vyberú spoznávať neznáme mestá. CITIx60 v sebe zahŕňa šesť veľkomiest, ktorých mená sú každému známe. Tak čo? Londýn, New York, Berlín, Paríž, Barcelona či Tokyo?

Keby som si mal vyberať iba podľa obálok a nie podľa krás samotného mesta, asi by som si dal pár hodín na premyslenie. Čo je však ešte lepšie než spracovanie týchto sprievodcov, je samotný obsah. Nenájdete tu typické, vychytené destinácie, ktoré akoby mali na sebe nálepku „to musíš vidieť“, ale skôr veci, ktoré majú niečo do seba. Tak trochu zabudnutý kúsky architektúry, kultúrne zaujímavosti, originálny podniky. To je to, čo nájdete, ak sa začítate do jedného zo CITIx60. A prečo vlastne tá šestťdesiatka?

Nie, nemá to nič s nejakým výročím. Hongkongské vydavateľstvo šlo na to omnoho pragmatickejšie. Skrátka oslovilo šesť desiatok kreatívnych ľudí, aby povedali, čo stojí za to navštíviť v „ich“ meste. Vznikol tak celkom neopozeraný zoznam reštaurácií, obchodov, a rôznych ďalších zaujímavostí. Skrátka miest, kde vás nebude obťažovať zával turistov v uniformných tričkách, vyzbrojených blýskajúcimi sa fotoaparátmi a dáždnikmi.

Barcelona_cover_4

Berlin_inside_1

London_inside_2

 

NewYork_spread_1

Obálku rovnako ako obsah riešili vo Victionary lokálne. Pre každú knižku ju má na svedomí iný miestny ilustrátor. Naozaj pekné. Od nápadu až po spracovanie.

Vo Victionary sa publikovaniu a knižnému dizajnu venujú už od roku 2001. Odvtedy stihli vydať už viac ako sto titulov, ktoré sú známe svojou vysokou kvalitou a progresívnosťou v obsahovej aj vizuálnej stránke. Viac o tomto vydavateľstve nájdete na ich domovskom webe.

Paris_spread_2

Tokyo_spread_5

 

zdroj: grafik.net

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Cadillac má novú identitu od Mother Design

Automobilka, ktorá vznikla ešte na začiatku 20. storočia, chce redizajnom vniesť do svojho brandingu novú energiu. Najvýraznejšou zmenou je flat emblém v jedinej farbe.