Podľa oficiálneho stanoviska značky, chce “nové logo vyjadrovať väčšiu otvorenosť a zrozumiteľnosť.” Má pritiahnuť ľudí, aby sa stali súčasťou sveta BMW a zároveň má byť pripravené na výzvy a príležitosti digitálneho veku. Odhliadnuc od jazykového krasokorčuľovania, ktoré redizajn zo strany BMW sprevádza, sú reakcie zvonku rozpačité. A nie je sa veľmi čomu čudovať.
Odklon od 3D, odleskov a plastickosti sme už pri automobilkách videli. Snaha zjednodušiť “rodové” emblémy je v dobe digitalizácie, ktorá má čoraz väčší význam, pochopiteľná. Nie každé logo a nie každý redizajn však tento cieľ trafí po hlavičke.
Redizajn VW: Podobný prístup, celkom odlišný dojem
Menej nie je vždy viac
Logo pôsobí vcelku nevýrazne. Vidno to nielen na kapote auta ale aj na samotnom webe – práve tam, kde má byť flat logo ako ryba vo vode. Čiastočne možno je príčinou absencia čiernej obruče, ktorá bola v logu od založenia firmy . Tá bola okrem bielomodrého stredu snáď najviac ikonickou vecou. Jej priestor je teraz prázdny, pardon transparentný. Asi v súlade s víziou väčšej otvorenosti smerom k ľuďom.
Vonkajšia obruč vytvárala veľmi efektný kontrast. Značke pomohla zadefinovať jej unikátny podpis s puncom prémiovosti a logo dobre zakotvila v akomkoľvek priestore. To tenký biely kruh nedokáže. Logu skrátka niečo chýba. Doslova. Najlepšie to vidno, keď sa priehľadné logo umiestni na tmavý podklad. Hneď pôsobí tak nejak správne, akoby sa na chvíľu vrátila čierna výplň.
Logo na webe
Zmenou prešla aj typografia. Tvarom a pomermi v rámci jednotlivých písmena akoby si vzala inšpiráciu z viacerých etáp vývoja loga. Oproti poslednej verzii pôsobia o niečo menej výrazne, i keď BMW patrí k značkám, ktoré by dnes už vedeli fungovať aj bez popisnej trojice iniciál.
Včera a dnes: vývoj loga
Odlesky a imitácie materiálov mohlo BMW pokojne poslať do minulosti. Len škoda, že po horlivej inventúre skončil v archíve aj ikonický vzhľad loga a jeden z jeho kľúčových prvkov. Transparentná verzia mohla byť napríklad zástupným variantom špeciálne pre digitálny kontext, v ktorom má opodstatnenie. Celoplošná aplikácia takto redizajnovaného symbolu je skôr rozpačitá a nie vždy robí identite dobrú službu. Uvidíme, ako bude nové logo nemecká automobilka ďalej implementovať a rozvíjať.
Čo hovoríte na redizajn vy? Páči sa vám smer, ktorým sa BMW vydalo? Alebo ide podľa vás o krok stranou?
zdroj: BMW