Blossa: Scestovaný glögg, ktorý má vždy iný dizajn

Obalový dizajn tohto nápoju sa rok od roku mení a za ten čas nápoj precestoval 10 krajín.

Od roku 2011 sa Blossa vydala na objavnú cestu za tými najzaujímavejšími ingredienciami a dizajnovými prvkami. Výsledkom spolupráce so Scandinavian Design Group je séria, ktorá prichádza každý rok s odlišne poňatým obalovým dizajnom, ktorý je vždy inšpirovaný konkrétnou lokalitou.

V roku 2012 to bolo Japonsko, o rok neskôr Švédsko, po ňom Provensálsko, Británia a tak ďalej. Vydajte sa aj vy na malú objavnú cestu a pozrite sa ako rôzne môže vyzerať obal jedného produktu.

2012 – Blossa v Japonsku objavuje yuzu, zázvor a umenie shūji kaligrafie

2013 – Blossa sa inšpiruje tradičnými švédskymi motívmi z lokality Dalarna

2014 – Nápoj cestuje do Provensálska, kde čerpá z nekonečných levanduľových polí

2015 – Britské ostrovy, Earl Grey a tamojšia čajová kultúra sú ďalšou inšpiračnou zastávkou

2016 – Švédsko druhýkrát, tentoraz les Storskogen na severe, ktorý inšpiroval aj chuťový profil s brezovou miazgou a dymom. Zlatá odkazuje na poklady, ktorými sú objavené chute.

2017 – Po severe zamierila Blossa južnejšie do Naí Dillí, kde vybrala koreniny pre nový ročník. Dizajn fľaše sa inšpiroval estetikou indických nákladiakov, ktoré sú rovnako pestrofarebné a typograficky extravagantné.

2018 – Rok inšpirovaný Stredozemím a futurizmom 20. storočia, ktorý pochádza z Talianska. Výrazný žltý uzáver je odkazom na citróny a likér limoncello.

2019 – Blossa minulý rok zakotvila na havajskom ostrove Oahu, s motívom inšpirovaným tradičnými košeľami z 50. rokov so vzorom kvetov ibišteka a farebnosťou korálových útesov. Tyrkysové číslo je odkazom na more a surferskú kultúru, uzáver pripomína kokosový orech.

2020 – výročná desiata Blossa má pôvod v Marakéši, s chuťami inšpirovanými mätou a zeleným čajom. Dizajn vychádza z dlaždíc, ktoré možno v lokalite nájsť na stenách a podlahách. Dvadsiatka na fľaši zase pripomína kaligrafiu s farbou inšpirovanou mosadznými podnosmi z miestnych bazárov.

zdroj: SDG


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Typotipy 1: Sans serify

Písma sú jedným zo základných materiálov pre väčšinu grafického dizajnu. V súčasnosti existuje obrovské množstvo rôznych fontov. Asi pre každú…
pokračovanie článku

Hľadá sa DTP operátor – Milk Studio

V Milku tvoríme branding a vizuálnu komunikáciu značiek, publikácie a prepájame dizajn s obsahom. Staráme sa o klientov z rôznych oblastí — telekomunikácií, zdravotníctva, práva, gastronómie,…
pokračovanie článku

Nový dizajnový kurz vás naučí ako zlepšíť kreatívny proces pomocou AI

Dodo Dobrík je jediný slovenský dizajnér, ktorý sa môže popýšiť prestížnym ocenením z celosvetovej súťaže D&AD. V máji bude viesť kurz o spojení kreativty a nástrojov umelej inteligencie. To všetko na pôdoryse kreatívnych kurzov Martina Bajaníka a jeho značky PEKNE & DOBRE.

Slovenské fóra o dtp?

Využívate nejaké slovenské fórum venujúce sa dtp, prípadne príbuznej téme?