História spoločnosti ANWELL siaha do roku 2008. V Bratislave vzniklo prvé kopírovacie centrum ANWELL. „Išlo o reakciu na to, že ako študent som nemal možnosť si na svojom internáte vytlačiť seminárne práce či diplomovku.,“ konštatuje Michal Porubský, CEO spoločnosti ANWELL. Pokúsil sa preto zaplniť dieru na trhu. Prvá predajňa na 16 m²ponúkala 2 čiernobiele tlačiarne. „Som vyštudovaný právnik a o profesionálnej tlači som nevedel nič. Iba som videl veľký potenciál v tejto oblasti a chuť rozbehnúť si vlastný biznis,“ opisuje Michal Porubský. Úspech nenechal na seba dlho čakať.
Veľká zmena
Zásadná zmena v podnikaní prichádza v roku 2013. Firma si začala uvedomovať, že ak sa chce ďalej rozvíjať, bez profesionálneho partnera v oblasti tlače to nepôjde. Rovnako nechcela byť firma viazaná čisto na študentov a cítila potrebu rozšíriť svoje portfólio služieb. V tomto období sa im ozvala Konica Minolta s ponukou spolupráce. Napriek tomu, že ponuka prišla v pravý čas, rozhodovanie nebolo pre ANWELL jednoduché. „Tajomstvom úspechu spolupráce nielen s firmou ANWELL je detailne poznať požiadavky, očakávania našich klientov a priniesť im taký obchodný model, ktorý im pomôže ďalej rásť“ konštatuje Peter Lauko, obchodný manažér pre produkčnú tlač Konica Minolta Slovakia.
Prvou lastovičkou bolo produkčné zariadenie bizhub PRO C1060L. „Spolupráca s Konica Minolta nám otvorila možnosti v podnikaní. Okrem tlače a kopírovania sme začali robiť vizitky, letáky, samolepky či brožúry. S nimi prišli aj prví firemní klienti,“ konštatuje Michal Porubský, CEO spoločnosti ANWELL. Konica Minolta priniesla do podnikania firmy nové služby, prilákala nových klientov a pomohla im naštartovať podnikanie v podobe ako firmu poznáme doteraz. Michal Porubský: „Som presvedčený, že bez Konica Minolta by sa náš prechod z B2C copycentier na tlačierenskú spoločnosť orientovanú najmä na B2B segment rodil veľmi ťažko a bez stálej firemnej klienteli by sme krízy spojené s koronavírusom, či nárastom ceny energií zvládali len veľmi ťažko.“
Za spokojnosťou sú vzťahy
Prednosťou mladej tlačiarenskej firmy bolo aj to, že sa snažila mať osobné vzťahy od dopytujúcich sa firiem. Chceli im totiž maximálne vyhovieť v ich požiadavkách. Vedeli, že každá dobrá referencia im môže pomôcť. S rastom dopytu od firiem sa rozširovala požiadavka aj na produkčné a dokončovacie zariadenia. Aj tu sa Konica Minolta vedela prispôsobiť ich požiadavkám. V roku 2017 im priestory boli malé. Nové centrum už malo rozlohu 300 m² a obsahovalo niekoľko nových strojov Konica Minolta, plotrov a iných zariadení.
Neustále napredovanie
ANWELL má v súčasnosti 3 maloobchodné kopírovacie centrá s drobným kancelárskym vybavením. Súčasťou firmy je aj nové centrálne sídlo firmy s kancelárskymi a výrobnými priestormi na jednom mieste. Firma sa však prioritne venuje plánografii, digitálnej tlači či reklamným predmetom. „Sme jedna z mála firiem na Slovensku s tak komplexnou ponukou služieb na Slovensku,“ hodnotí Michal Porubský. Klesajúce zákazky od študentov kompenzuje veľký záujem firiem, reklamných agentúr o ostatné služby. Od veľkoformátových polepov, plánografie, tlače na textil až po reklamné a vianočné darčekové predmety. B2B segment sa tak stal pre tlačiareň ANWELL tou dominantnou oblasťou. „ANWELL je žiarivým príkladom toho, že ak niekto chce ponúkať kvalitné služby v spojení s dobrým a stabilným obchodným partnerom, úspech sa musí dostaviť,“ hodnotí Peter Lauko, obchodný manažér pre produkčnú tlač Konica Minolta Slovakia.
Posledný prírastok
Posledným prírastkom do portfólia zariadení tlačiarne ANWELL je novinka z dielne Konica Minolta – AccurioPress C12000. „Tá nám ponúka nové možnosti digitálnej hárkovej tlače. Môžeme tlačiť rýchlejšie, efektívnejšie a na nové média,“ hodnotí novinku Michal Porubský. Na zariadení AccurioPress C12000 oceňuje najmä jeho spoľahlivosť a stálosť farieb. Vyriešili tak problém s jemnou farebnou odlišnosťou medzi nátlačkom a reálnou zákazkou. Prednosťou spolupráce je aj obchodný model Konica Minolta. Cena za výtlačok im vyhovuje a dopomáha k jasnej cenovej kalkulácii služieb. „Nové zariadenie nám umožňuje tlačiť lacnejšie a teda aj obslúžiť časť ofsetových zákaziek,“ dopĺňa Michal Porubský. Ďalším benefitom AccurioPress C12000 je možnosť tlače na papier s dĺžkou až 1,3 metra, alebo 900 cm obojstranne. Aj v tejto oblasti sa firme rozšírili možnosti. Oceňujú to najmä klienti z reklamných agentúr. Veľkou prednosťou novinky je aj aj jednoduchá obsluha. „Zamestnanci tlačiarne dostali školenie od Konica Minolta na obsluhu stroja, ktoré im postačovalo. Zariadenie totiž nepotrebuje vyštudovaného tlačiara so školou a mnohoročnými skúsenosťami. Na splnenie všetkých požiadaviek našich klientov postačuje zaškolený personál,“ uzatvára Peter Lauko z Konica Minolta.