Color Management Handbook od EIZO je tu!

Spoločnosť EIZO, ktorá sa zaoberá navrhovaním, vývojom a výrobou monitorov a periférií, sprístupnila novú verziu svojej príručky. Tá je veľmi obľúbenou voľbou pre fotografov, dizajnérov, dtp operátorov a mnohých ďalších. Skrátka pre všetkých, ktorí nejakým spôsobom pracujú s farbami. Jedná sa už o tretí update.

V publikácii, ktorá je rozdelená na niekoľko častí, sú vysvetlené základy práce s farbami a ich spravovanie, ako aj dôležitosť a úloha monitoru v pracovnom procese. Určitým rozdelením obsahu je aj zatriedenie podľa pracovnej náplne. Color Management Handbook si všíma rozdiely, ktoré existujú v práci fotografa, dizajnéra, tlačiara, či retušéra pri správe farieb. Práve títo ľudia sú jednotlivými článkami v celom workflow. Každý z nich však robí niečo, čo sa viac či menej odlišuje od práce toho druhého. A práca jedného ovplyvňuje prácu toho druhého.  Spravidla toho, kto prevezme projekt po predošlom človeku.

Vďaka zmapovaniu pracovných osobitostí a potrieb každého z nich, je príručka od EIZO uceleným prehľadom celého procesu. Postupne sa jej autori venujú takmer všetkým situáciám a problémom, ktoré treba v priebehu práce na konkrétnom projekte riešiť. Či už je to správna kalibrácia tlačiarne, alebo kontrola farieb pod správnym svetlom. Publikácia, ktorú EIZO vydalo, vám ukáže viacero užitočných vecí v prípade, že ich nepoznáte. Zaujímavým faktom je i to, že pre viaceré workflows je vhodný iný monitor alebo to, aké dôležité je prirodzené osvetlenie pri tvorbe a následnej tlači vizuálu. Sú to maličkosti, na ktorých však záleží.

The EIZO Color Management Handbook je k dispozícii zadarmo v týchto formátoch:

1 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – History of Egypt

Grafický designér Ibrahim Hamdi v roce 2016 vytvořil umělecké dílo, které nazval „Historie Egypta“. Inspirován moderním stylem plochých linií…
pokračovanie článku

Hyundai vidí v novej kampani aj za roh

Séria printov upriamuje pozornosť na novú funkciu, ktorou sú vozidlá automobilky vybavené. Vďaka technológií No Zone a jej senzoru…