Pestré ako na rínku: Tržnica v Holešoviciach má nový branding

Známy trh z českej metropoly prichádza s osvieženou identitou, ktorý je výsledkom súťaže pod hlavičkou CzechDesign.

Svieže nadviazanie na tradíciu

Do nej sa zapojilo takmer 38 návrhov. Zadaním bolo nájsť prezentačný smer, podporiť prístupnosť tržnice pre rôzne skupiny návštevníkov a podčiarknuť jej status miesta, kde sa tradične stretávajú obyvatelia Prahy.

V týchto aspektoch zvíťazil návrh dvojice Josefiny Karlíkovej a Mateja Vojtuša. Porotu zaujal netradičným prístupom k vziualite, založeným na samolepkách a cenovkách s výrazným písmom aj farebnosťou. Typografia, presnejšie písmo Animo od českých Heavyweight, je zase odkazom na architektúru miesta.

Písmo a spomínané prvky vychádzajúce z cenoviek, štítkov a ďalších trhových označení spolu dobre fungujú a to vo farbách aj vo kontrastnej čierno-bielej.

Voľbou písma, ktoré je v identite výrazným prvkom, chceli autori nájsť prienik medzi odkazom na minulosť a presahom do súčasnosti. Tak, aby bolo jasné, že tržnica môže byť aj dnes priestorom nielen na nákup ale aj pre zážitky.

Systém, ktorý je výsledkom práce autorského dua, porota vníma ako funkčný pre potreby tržnice, s dobrým zachytením jej charakteru a ducha miesta. K dispozícii sa ponúka dostatok prvkov, ktoré možno využiť pri komunikácii s návštevníkmi.

Vizualita plná tvarov a plôch s výraznou typografiou je pekným odkazom na minulosť a esenciu trhov, no je možné s ňou dobre pracovať aj v podmienkach súčasnej komunikácie, v printe aj v digitále.

Autori

Matej Vojtuš

je čerstvým absolventom Ateliéru tvorby písma a typografie na UMPRUM. Pred štúdium pracoval ako grafický dizajnér pre vydavateľstvo Host. Venuje sa grafickému dizajn od vizuálnej identity značiek, kultúrnych podujatí až po úpravu kníh a tvorbu písiem. V roku 2018 získal Národní cenu za komunikační design. Práce Mateja Vojtuša boli predstavené v časopisoch ako Étapes, Typodarium, It’s Nice That ale aj na 28. Bienále v Brne.

Spolupracuje s klientmi ako Národní Galerie Praha, VÚB Banka, Slovenské centrum designu, Galerie NoD, MUD Benešov či Apple Music.

Josefina Karlíková

absolvovala čerstvo Ateliér tvorby písma a typografie na pražskej UMPRUM. Okrem grafického dizajnu sa venuje aj divadlu. V súťaži Nejkrásnější české knihy roku získala 1. miesto v kategórii Krásna literatura za grafickú úpravu knižnej eseje Vedle mně jste všichni jenom básnici či 2. miesto za Strašidelné Čechy.

Za svoju maturitnú prácu – učebnicu šermu – získala cenu za Excelentní studentský design. Jej práce boli takisto súčasťou 28. Bienále v Brne. V diplomovej práci Kniha o samizdatu sa venovala vizuálnym otázkam samizdatovej kultúry. Bakalárskou prácou sa zaoberala vizualitou v diele divadelníka Petra Lébla.

zdroj: CZECHDESIGN

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nová identita agentúry DAVID sa na vec pozerá z profilu

Reklamná a kreatívna agentúra pomenovaná po legendárnom Davidovi Ogilvym vznikla pred desiatimi rokmi v Brazílii a Argentíne. Dnes má kancelárie vo viacerých veľkých mestách na oboch pologuliach, za sebou množstvo kampaní a najnovšie aj update vizuálnej identity.