Rozsiahly relaunch značky Lloyd Bank

Finančný ústav Lloyd Bank patrí v Británii k prestížnym značkám, s ktorými sa spája ikonický logo dizajn. V roku 1998 prešla banka zlúčením, ktorý sa okrem iného prejavil aj v novom pomenovaní Lloyds TSB. Táto fúzia bola nedávno opätovne rozpustená a tak sa v Lloyd Bank vrátili k starému menu. Bolo jasné, že inštitúcia, ktorá tak veľmi dbá o svoju identitu, nezostane iba pri tom. Oznámený relaunch značky, na ktorom sa podieľalo viacero kreatívnych agentúr, na seba nenechal dlho čakať.

Pôvodné logo, ktoré fungovalo počas fúzie spoločností

 

Lloyds_tsb_logo

 

Hlavná zásada, ktorej bolo potrebné sa pri inovovaní pridržiavať znela: priateľskejší postoj k zákazníkovi. Agentúry Rufus Leonard, RKRC/Y&R, Proximity London a mediálna agentúra MFC spojili svoje sily, aby priniesli uspokojivé riešenie kreatívneho problému. Ako hovorí creative director James Ramsden z Rufus Leonard: „Modernizovali sme ikonický motív čierneho koňa pre súčasný digitálny vek, pričom sme čerpali inšpiráciu z obrovského množstva emotívnych vizuálov, ktoré odrážali životnú realitu zákazníkov a vytvorili tak tonalitu, ktorú možno definovať ako ´závan čerstvého vzduchu´.“

Do procesu príprav nového vzhľadu Lloyd Bank sa zapojilo i Fontsmith. Ako je zrejmé z názvu štúdia, prispelo do projektu novou typografiou, ktorá je prispôsobenou verziou fontu FS Jack. Tip pre typofilov – na tomto blogu nájdete podrobné informácie o procese adaptácie písma pre potreby značky ako aj popis jednotlivých modifikácii, ktoré pôvodný FS Jack podstúpil.

Ukážka nového korporátneho fontu

Lloyds2

Zmeny neobišli ani kreditné, resp. debetné karty, webstránku banky a mnohé ďalšie elementy, z ktorých sa korporátna identita veľkej spoločnosti skladá. Dôležité bolo pritom dosiahnuť dostatočnú mieru flexibility tak, aby sa novovytvorený koncept dal využiť v čo najširšom rozsahu v rámci značky bez straty logickej nadväznosti jednotlivých prvkov.

Variant logotypu na bielom pozadí s inverznou typografiou

lloyd4

 

 

Príklady využitia novej identity

lloyd1 lloyd lloyd2

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Písmo a farby

Farba má zázračnú moc. Dokáže ovplyvniť navigáciu vašich očí po stránke alebo emóciu z čítaného textu. Netreba to s ňou však prehnáňať, pretože farba vie narobiť aj veľa škody. Tu je zopár rád, ako premyslene pracovať s farbou pri zalamovaní textu.
pokračovanie článku

Ako vyťažiť maximum z Adwords

5. november 2014 o 17:00 CVERNOVKA, Páričkova 18, 3. poschodie, 821 08 Bratislava Ako založiť AdWords kampane, z ktorých vyťažíte maximum?
pokračovanie článku

BOBO – krátky animovaný film pre deti

Ové Pictures tento rok dokončili krátky animovaný film pre špeciálnu materskú školu Dúhovka, pre deti s poruchami videnia. Film vznikol na základe zadania vytvoriť príbeh, ktorý pomôže deťom s tupozrakosťou prekonať nie vždy úplne ľahké obdobie s okluzorom. Zároveň má upozorniť na dôležitosť prevencie porúch zraku malých detí. Animovaný film je dostupný pre všetky deti online.
pokračovanie článku

Písma od Northern Block za polovicu!

Typografická dielňa The Northern Block aktuálne ponúka výber svojich písiem so skvelou 50% zľavou!  Štúdio funguje od januára…