Pentawards 2020 poznajú víťazov

V 14. ročníku medzinárodnej súťaže si zmeralo sily neuveriteľných 2000 prác z 60 krajín sveta. Kto si nakoniec odniesol prestížnu cenu?

Najviac úspešných dizajnov vytvorili autori z Veľkej Británie, Španielska, Ruska a Číny. Agentúrou roka sa stala arménska Backbone Branding s piatimi cenami.

Diamond – Best of Show: Air Co

Jednoznačným víťazom hlavnej ceny pokiaľ ide o názor poroty, sa stala vodka Air Co. Značka má cieľ stať sa najudržateľnejšou alkoholovou značkou na svete. Jej obal je znovu použiteľný a 100% udržateľný. Hlavnou hviezdou dizajnu je samotný produkt, ktorý za ukrýva za čírym sklom a nie je prekrytý v takmer celej ploche žiadnou etiketou. Tá väčšia sa nachádza v spodnej časti a dodatková menšia obopína hrdlo fľaše. Samotný dizajn etikety je jednoduchý a rovnako jednoducho ju možno z nádoby odstrániť a túto použiť na ďalší účel.

Beverages Platinum – Pridem’s Gin

Koncept obalu prémiového ginu Pridem’s od Enpedra Estudio je založený na myšlienke námorníka, ktorý je symbolom slobody. Zátka v tvare námorníckeho klobúku so stužkou dodáva obalu hravú bodku a podčiarkuje jeho jedinečnosť. Priamočiara etiketa zložená zo štyroch oddelený pruhov, ktoré sa obtáčajú okolo kužeľovitej fľaše odkazujú na tradičnú rovnošatu morských vlkov.

Beverages Professional Concept Platinum – Happy Ghost

Poprvýkrát v histórii súťaže bola udelená aj platinová cena za koncept. Tú získal dizajn fľaše, ktorý na svoj kreatívny zámer využíva výrazný indent na dne. Prvok, ktorý bežne slúži na ukotvenie palca pri nalievaní, získava v prevedení Pavly Chuykinovej hravú formu šťastného ducha, ktorý sa podľa legendy prvýkrát zjavil v roku 1916 a nedávno sa znovu objavil na policiach.

Food Platinum – NongFu Wangtian

Kategória jedál má tento rok pikanetného favorita, ktorý ide na to priamo a bez nadmerných prvkov. Obalu čili pást od ShenThen BOB Design dominuje minimalistická grafika. Tá zaberá podstatnú časť tuby a v kombinácii so špeciálnym uzáverom evokuje papričku. Obal je vďaka svojmu jednoduchému prevedeniu dobre zrozumiteľný už na prvý pohľad a výraznou farebnosťou, ktorá je čili vlastná, láka zákazníka.

Body Platinum – Chioture

Makeup set prináša jednoduché a inovatívne riešenie od Shanghai Nianxiang Brand Design & Consulting, ktoré jednotlivé časti balenia skladá do podoby fotoaparátu a myslí aj na používanie takpovediac v teréne.

Other Markets Platinum – HEMA

Cenu si tento rok odniesol koncept obalov pre nafukovačky HEMA od Magnet Design, ktorý ich prezentuje v ich prirodzenom habitate, totiž vnášajúce sa na hladine bazéna, ktorému na obale nechýbajú ani priestorové schodíky.

Luxury Paltinum – Hennessy Felipe Pantone

70 kusov, tomu sa povie zberateľská edícia. Presne taký počet fliaš obsahuje Hennessy, ktoré vzniklo v spolupráci so street artistom Felipem Pantonem. Dizajn od Appartement 103 prináša PET krabicu, v ktorej sa okrem nápoja nachádzajú aj grafické prvky a textúry, pomocou ktorých si možno vytvoriť vlastnú skulptúru okolo fľaše.

Nxt-Gen Award – Akio

Aby bolo kúpanie zábavou, navrhol študent British School of Art & Design, Robert Dadashev, tento obal. Nádoba tvarom aj grafikou odkazuje na japonskú kultúru. Odnímateľné kimono, vytvára hravý moment a pomáha rodičom získať pozornosť detí pri kúpaní.

Všetky výsledky

Ak chcete vidieť aj ostatné ocenené dizajny, ktorých bolo v aktuálnom ročníku takmer 300, odporúčame prelistovať výsledky na oficiálnom webe súťaže.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Stiahnite si výrazné písmo Frunch

Font, ktorý sme pre vás vybrali dnes, môže byť zaujímavou voľbou pre nadpisovú typografiu či logotyp.
pokračovanie článku

Nórske pasy, na ktoré si treba posvietiť

Škandinávsky dizajn je v poslednej dobe slušne rozbehnutý. Po tom, čo nedávno Norges Bank  predstavila bankovky, ktoré sa do…
pokračovanie článku

HĽADÁME DÉTÉPÁKA

Do reklamnej agentúry v centre Bratislavy hľadáme šikovného kolegu.