Najviac úspešných dizajnov vytvorili autori z Veľkej Británie, Španielska, Ruska a Číny. Agentúrou roka sa stala arménska Backbone Branding s piatimi cenami.
Diamond – Best of Show: Air Co
Jednoznačným víťazom hlavnej ceny pokiaľ ide o názor poroty, sa stala vodka Air Co. Značka má cieľ stať sa najudržateľnejšou alkoholovou značkou na svete. Jej obal je znovu použiteľný a 100% udržateľný. Hlavnou hviezdou dizajnu je samotný produkt, ktorý za ukrýva za čírym sklom a nie je prekrytý v takmer celej ploche žiadnou etiketou. Tá väčšia sa nachádza v spodnej časti a dodatková menšia obopína hrdlo fľaše. Samotný dizajn etikety je jednoduchý a rovnako jednoducho ju možno z nádoby odstrániť a túto použiť na ďalší účel.
Beverages Platinum – Pridem’s Gin
Koncept obalu prémiového ginu Pridem’s od Enpedra Estudio je založený na myšlienke námorníka, ktorý je symbolom slobody. Zátka v tvare námorníckeho klobúku so stužkou dodáva obalu hravú bodku a podčiarkuje jeho jedinečnosť. Priamočiara etiketa zložená zo štyroch oddelený pruhov, ktoré sa obtáčajú okolo kužeľovitej fľaše odkazujú na tradičnú rovnošatu morských vlkov.
Beverages Professional Concept Platinum – Happy Ghost
Poprvýkrát v histórii súťaže bola udelená aj platinová cena za koncept. Tú získal dizajn fľaše, ktorý na svoj kreatívny zámer využíva výrazný indent na dne. Prvok, ktorý bežne slúži na ukotvenie palca pri nalievaní, získava v prevedení Pavly Chuykinovej hravú formu šťastného ducha, ktorý sa podľa legendy prvýkrát zjavil v roku 1916 a nedávno sa znovu objavil na policiach.
Food Platinum – NongFu Wangtian
Kategória jedál má tento rok pikanetného favorita, ktorý ide na to priamo a bez nadmerných prvkov. Obalu čili pást od ShenThen BOB Design dominuje minimalistická grafika. Tá zaberá podstatnú časť tuby a v kombinácii so špeciálnym uzáverom evokuje papričku. Obal je vďaka svojmu jednoduchému prevedeniu dobre zrozumiteľný už na prvý pohľad a výraznou farebnosťou, ktorá je čili vlastná, láka zákazníka.
Body Platinum – Chioture
Makeup set prináša jednoduché a inovatívne riešenie od Shanghai Nianxiang Brand Design & Consulting, ktoré jednotlivé časti balenia skladá do podoby fotoaparátu a myslí aj na používanie takpovediac v teréne.
Other Markets Platinum – HEMA
Cenu si tento rok odniesol koncept obalov pre nafukovačky HEMA od Magnet Design, ktorý ich prezentuje v ich prirodzenom habitate, totiž vnášajúce sa na hladine bazéna, ktorému na obale nechýbajú ani priestorové schodíky.
Luxury Paltinum – Hennessy Felipe Pantone
70 kusov, tomu sa povie zberateľská edícia. Presne taký počet fliaš obsahuje Hennessy, ktoré vzniklo v spolupráci so street artistom Felipem Pantonem. Dizajn od Appartement 103 prináša PET krabicu, v ktorej sa okrem nápoja nachádzajú aj grafické prvky a textúry, pomocou ktorých si možno vytvoriť vlastnú skulptúru okolo fľaše.
Nxt-Gen Award – Akio
Aby bolo kúpanie zábavou, navrhol študent British School of Art & Design, Robert Dadashev, tento obal. Nádoba tvarom aj grafikou odkazuje na japonskú kultúru. Odnímateľné kimono, vytvára hravý moment a pomáha rodičom získať pozornosť detí pri kúpaní.
Všetky výsledky
Ak chcete vidieť aj ostatné ocenené dizajny, ktorých bolo v aktuálnom ročníku takmer 300, odporúčame prelistovať výsledky na oficiálnom webe súťaže.