Knižný tip: Typo: Grafik: Um 1

Za ostatných sto rokov prešlo ľudstvo významnou premenou: z civilizácie slov sme sa zmenili na civilizáciu obrazov. Hlavnými prvkami medziľudskej komunikácie sa stali znaky, obrazy, symboly. Vizualizáciou sa život výrazne zrýchlil, ale aj zahltil enormným množstvom obrazov, často mizernej kvality.

O to dôležitejšia je pri presile vizuality jej profesionálna úroveň a pôsobenie špičkových tvorcov. Táto závažná a súčasne príťažlivá téma je predmetom ojedinelej knihy s trochu tajomným názvom: „ T1 – Typo:Grafik:Um (abeceda súčasnej vizuálnej komunikácie a kultúry)“. Vydalo ju slovenské vydavateľstvo VELDAN ako prvý zväzok plánovaného knižného triptychu vo svojej edícii Progress Letter Edition. Autormi koncepcie celého projektu sú Dušan Junek a Vladislav Rostoka, významné osobnosti slovenského vizuálneho umenia a medzinárodne uznávaní autori grafického dizajnu. V knihe predstavujú 26 rozsiahlych profilov grafikov-dizajnérov zo Slovenska, Českej republiky, Európy, Ázie a Ameriky – tvorbu umelcov, ktorých tvorivé cesty a výsledky práce významne ovplyvnili kvalitu vizuálneho umenia XX. a XXI storočia.

Viac informácií | Kúpiť knihu (martinus.sk)
Viac informácií | Kúpiť knihu (martinus.cz)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Knižný tip: Ogilvy o reklamě v digitálním věku

David Ogilvy je jedním z nejznámějších a nejrespektovanějších businessmanů z oblasti marketingu. Bestseller Ogilvy o reklamě přinesl cenné rady jak nováčkům, tak veteránům reklamního průmyslu a pomohl jim k jejich obchodním úspěchům.