Cadbury predstavil nové logo aj aktualizovanú identitu

Známa značka čokolád pôsobí na trhu od roku 1824. Najnovší refresh identity ladí logo a osviežuje aj celkovú komunikáciu.

Z Birminghamu do sveta

Svetová dvojka vo svojom segmente začala ako rodinný podnik Johna Cadburyho v Birminghame. Medzi pôvodný sortiment patrili čaje, káva a horúca čokoláda. Ikonická tabuľková verzia tejto obľúbenej sladkosti prišla v roku 1905. Dnes je Cadbury súčasťou koncernu Mondelez International  a jej produkty môžete vidieť na pultoch v 50 krajinách sveta.

Čerstvý redizajn malo na starosti štúdio Bulletproof, ktoré pripravilo globálny update vizuality. Tá sa bude od mája postupne implementovať – najprv v Austrálii, neskôr v Južnej Afrike a Malajzii a začiatkom budúceho roku aj v ďalších krajinách vrátane Veľkej Británie a Írska.

Nové ingrediencie

Aktualizované logo prichádza s tenšou siluetou, ktorá je inšpirovaná originálnym podpisom pôvodného majiteľa Johna Cadburyho. Pribudla dekoratívna slučka v rámci b a dlhší chvostík na y. Zároveň celý logotyp “pristál” na riadku, keďže oproti predchodcovi stratil náklon. Celkovo pôsobí logo vzdušnejšie a ľahšie a jednotlivé znaky sú lepšie čitateľné. Možno niekomu príde, že stratilo časť “správnej” váhy, ale môže ísť iba o prvý dojem a zvyk.

Prekreslený bol aj ďalší ikonický prvok. Tzv. Glass and a Half symbol, ktorý znázorňuje dva poháre mlieka prúdiaceho do sladkého produktu. Namiesto nalešteného realizmu jeho predchodcu tu máme jednoduchší a výraznejší prístup, ktorý prvok berie viac ako ikonku. V kontexte dnešných všemožných aplikácií iba dobre.

Podtitul Dairy Milk takisto prešiel zmenou – nové bezpätkové písmo s výraznými ťahmi vytvára v kombinácii s logom lepší kontrast ako sa to darilo predošlému, ozdobnejšiemu písmu. Ani nové písmo nie je generickým sans serifom. Vďaka detailom ako ligatúre RY či rozšafnému K ako pomyselnej bodke pôsobí tagline viac custom a zapamätateľne.

Vzorový príklad

Pattern, ktorý sa objavuje v rámci idenitty a možno ho vidieť aj priamo na nových balíčkoch, je ďalším prvkom, ktorý sa popri logu obzerá do bohatej minulosti. Stuha, ktorá je súčasťou vzoru sa objavila na pôvodných obalch je z prvej dekády 20. storočia. Bola však šikovne prekreslená pre dnešné použitie a tento jazyk pekne ladí aj s vyššie spomenutou dvojicou mliečnych pohárov.

Pokiaľ ide o samotné obaly, tie sú vcelku výrazné – práve vďaka zmene písma pri Dairy Milk titule a celkovou prácou s typografiou na obale. Aby toho nebolo snáď málo v pozadí sa objavuje aj pattern, avšak dostatočne potlačený, aby príliš nevytŕčal. Je možné, že na reálnych obaloch bude v podobe ražby či inej zaujímavej technológie tlače.

Obaly sa líšia aj podľa trhu. Napríklad v Austrálii budú nasadené verzie s vertikálnym layoutom, kým Británii to bude horizontálne orientovaný dizajn.

zdroj: Bulletproof 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Fest Anča sa rada hrá

Medzinárodný festival animovaných filmov Fest Anča na svojom siedmom ročníku po prvý raz uvíta českých a slovenských tvorcov videohier.…
pokračovanie článku

PRVÝCH DESAŤ ROKOV

VŠVU v rokoch 1949-1959 vo svetle umenia, archívnych dokumentov a osobných výpovedí V roku 2014 VŠVU oslavuje svoje 65.výročie založenia školy.…
pokračovanie článku

Hľadáme team…

Hľadáme team, ktorý spraví bez problémov aj Reklamu na ticho. Seniorní Copy, Art Director a Digital Account píšte na…