Cadbury predstavil nové logo aj aktualizovanú identitu

Známa značka čokolád pôsobí na trhu od roku 1824. Najnovší refresh identity ladí logo a osviežuje aj celkovú komunikáciu.

Z Birminghamu do sveta

Svetová dvojka vo svojom segmente začala ako rodinný podnik Johna Cadburyho v Birminghame. Medzi pôvodný sortiment patrili čaje, káva a horúca čokoláda. Ikonická tabuľková verzia tejto obľúbenej sladkosti prišla v roku 1905. Dnes je Cadbury súčasťou koncernu Mondelez International  a jej produkty môžete vidieť na pultoch v 50 krajinách sveta.

Čerstvý redizajn malo na starosti štúdio Bulletproof, ktoré pripravilo globálny update vizuality. Tá sa bude od mája postupne implementovať – najprv v Austrálii, neskôr v Južnej Afrike a Malajzii a začiatkom budúceho roku aj v ďalších krajinách vrátane Veľkej Británie a Írska.

Nové ingrediencie

Aktualizované logo prichádza s tenšou siluetou, ktorá je inšpirovaná originálnym podpisom pôvodného majiteľa Johna Cadburyho. Pribudla dekoratívna slučka v rámci b a dlhší chvostík na y. Zároveň celý logotyp “pristál” na riadku, keďže oproti predchodcovi stratil náklon. Celkovo pôsobí logo vzdušnejšie a ľahšie a jednotlivé znaky sú lepšie čitateľné. Možno niekomu príde, že stratilo časť “správnej” váhy, ale môže ísť iba o prvý dojem a zvyk.

Prekreslený bol aj ďalší ikonický prvok. Tzv. Glass and a Half symbol, ktorý znázorňuje dva poháre mlieka prúdiaceho do sladkého produktu. Namiesto nalešteného realizmu jeho predchodcu tu máme jednoduchší a výraznejší prístup, ktorý prvok berie viac ako ikonku. V kontexte dnešných všemožných aplikácií iba dobre.

Podtitul Dairy Milk takisto prešiel zmenou – nové bezpätkové písmo s výraznými ťahmi vytvára v kombinácii s logom lepší kontrast ako sa to darilo predošlému, ozdobnejšiemu písmu. Ani nové písmo nie je generickým sans serifom. Vďaka detailom ako ligatúre RY či rozšafnému K ako pomyselnej bodke pôsobí tagline viac custom a zapamätateľne.

Vzorový príklad

Pattern, ktorý sa objavuje v rámci idenitty a možno ho vidieť aj priamo na nových balíčkoch, je ďalším prvkom, ktorý sa popri logu obzerá do bohatej minulosti. Stuha, ktorá je súčasťou vzoru sa objavila na pôvodných obalch je z prvej dekády 20. storočia. Bola však šikovne prekreslená pre dnešné použitie a tento jazyk pekne ladí aj s vyššie spomenutou dvojicou mliečnych pohárov.

Pokiaľ ide o samotné obaly, tie sú vcelku výrazné – práve vďaka zmene písma pri Dairy Milk titule a celkovou prácou s typografiou na obale. Aby toho nebolo snáď málo v pozadí sa objavuje aj pattern, avšak dostatočne potlačený, aby príliš nevytŕčal. Je možné, že na reálnych obaloch bude v podobe ražby či inej zaujímavej technológie tlače.

Obaly sa líšia aj podľa trhu. Napríklad v Austrálii budú nasadené verzie s vertikálnym layoutom, kým Británii to bude horizontálne orientovaný dizajn.

zdroj: Bulletproof 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Tour de France renovuje logo

Prestížne preteky nedávno predstavili facelift svojho loga. Ten sa nesie v znamení jemných úprav a ladení, ktorých cieľom má byť…
pokračovanie článku

Urban turistika pre domácich na sérii plagátov

Newyorská organizácia pre rozvoj turizmu v tejto metropole nedávno spustila novú kampaň, ktorá má tak trochu netypický cieľ. Pritiahnuť…
pokračovanie článku

The Žurnál je zpět. A není sám.

O projektu čtyř diářových nadšenců jsme již psali ve článku TADY. Nedávno představili celou produktovou řadu, kdy k půlročnímu…
pokračovanie článku

Font dňa – Moris

zľava 70% do 11. októbra