Oslavovať históriu značky možno rôznymi spôsobmi. Jedným z tých osvedčených sú nepochybne limitované edície. Produkt s jedinečným obalom v obmedzenom počte kusov je stále funkčným spôsobom, ako prilákať k regálu s vaším výrobkom veteránov i celkom nových zákazníkov. Je však ešte vôbec možné prísť v tejto oblasti s niečím originálnym?
Pri pohľade na limitovanú edíciu škótskej whisky J&B, možno povedať, že sa to stále dá. Dvadsaťpäť fliaš tejto vzácnej liehoviny „navštívilo“ tetovací salón Le Sphinx, kde dostalo nový kabát. Presnejšie tetovanie.
Hlavnou myšlienkou celého konceptu je teda trend, ktorý vznikol v devätnástom storočí. Historicky je s J&B spätý, pretože v dobe, kedy sa páni Justerini a Brooks začali venovať produkcii vlastného alkoholu, nastal vo Veľkej Británii rozmach tetovania ako spôsobu skrášľovania.
Po prvýkrát boli fľaše obalené latexom. Ten musel mať tú správnu hrúbku. Dosť tenký na to, aby sa dalo s ním pracovať a tvarovať ho, no zároveň dostatočne pevný, aby vydržal nanášanie tetovania. Latexovú vrstvu využívajú tatéri napríklad pri trénovaní nových kúskov.
Materiál, pokrývajúci fľašky, bol zároveň zafarbený tak, aby dokonalejšie pripomínal ľudskú pokožku. A koľko trvalo potetovať jedného skleného zákazníka? Dvadsať hodín. Limitovaná edícia bola dostupná k predaju v Paris‘ Publicis Drugstore, odkiaľ si ju mohli zákazníci odniesť zabalenú v čiernej debničke dekorovanej sieťotlačou.
Pozrite si krátke video o tom, ako sa projekt realizoval:
zdroj: designtaxi.com, behance.net