Vizuálne identity sú často založené na jednom ikonickom prvku, ktorý je ďalej rozvíjaný v rámci jednotlivých výstupov a komunikačných celkov vytvorených pri práci s identitou. Príkladom práve takéhoto prístupu je identita z dielne Side by Side pre Nova Interiors.
Dizajnéri sa pri tvorbe vizuálnej tváre rodinného podniku inšpirovali remeslom, ktoré tvorí podstatu podnikania firmy. Tá sa špecializuje na veľkovýrobu nábytku s ručným finišom. Cieľom bolo pri tvorbe novej identity vytvoriť niečo, čo by odkazovalo na vysokú úroveň kvality a remeselnej precíznosti.
Side by Side sa rozhodlo pre nemenej precízny prístup vo svojom odbore a tak autori študovali prácu remeselníkov. Tak sa zrodila myšlienka pracovať pri navrhovaní identity s prvkom typického spôsobu spájania komponentov v drevárskej výrobe – s tzv. dovetailom. Ako už názov napovedá, spoj skutočne pripomína chvost holubice.
Dizajnéri šli v koncepte tak ďaleko, že tento prvok aplikovali aj v rámci písma nazvaného príhodne Dovetail Rounded, ktoré v rámci identity vzniklo ako custom font pre Nova Interiors. Ďalej sa prvok spoja objavuje v rámci mnohých prezentačných výstupov a prkov, v offline i online línii komunikácie.
Custom font Dovetail Rounded
Prvok v rámci setu ikoniek
Čo na identitu Nova Interiors hovoríte? Páči sa vám koncept a jeho prevedenie?
zdroj: weandthecolor.com
side-side.co.uk