Vizuálna identita firmy v 7 krokoch: Na čo nezabudnúť?

Zakladáte novú firmu a pripravujete grafické podklady? Choďte na to krok po kroku. Čím jednotnejšia vaša komunikácia bude, tým profesionálnejším dojmom zapôsobíte na klientov aj konkurenciu.

Logo v základnej podobe

Na začiatku bolo….ani vajce, ani slovo. Bolo to logo. Bez neho sa nezaobídete. Tvorí základ vašej grafickej firemnej identity. Vychádzajú z neho aj ďalšie prvky – firemné farby, tvary a možno aj font písma.

Logo ako symbol, alebo logotyp v podobe písma?

Záleží na odbore, veľkosti firmy a ďalších plánoch. Menšie projekty si pokojne vystačia s logotypom. Veľkým firmám, najmä v silne konkurenčnom prostredí, sa oplatí investovať do nezabudnuteľného symbolu. Na druhú stranu – aj s “obyčajným” písaným logotypom sa dá hrať veľké divadlo. Pozri napríklad na Coca Cola alebo FedEx.

Ďalšie varianty loga

Tzv. “Lockups”, čiže ďalšie varianty loga potrebujete na účely využitia v rôznych typoch prezentačných materiálov. Pripravte teda logo:

  • Vo farebnej aj čiernobielej variante
  • Pre horizontálne aj štvorcové použitie
  • Eventuálne taktiež kruhovú verziu

Štvorcové alebo kruhové avatary využijete hlavne na sociálnych sieťach. Dbajte na konzistentnú podobu grafiky vo všetkých verziách.

Firemné farby

Z loga vyplývajú aj ďalšie firemné farby a odtiene. Existuje celá veda – tzv. Psychológia farieb– popisujúci emočné a energetické vyznenie jednotlivých tónov farebného spektra. Neprekombinovávajte to a vyberte jednu alebo dve základné farby.

Doplnkové farby

Na webe alebo v tlačových materiáloch si s jednou farbou nevystačíte. Preto definujte aj ďalšie odtiene – prechodové, podkresové a ďalšie, nech komunikujete jednotne.

Písmo

Aj typ písma / fontu by mal vychádzať z vášho loga. Používajte čo najmenej rôznych druhov písma. Vyberajte také typy písma, ktoré zvládajú slovenskú aj českú diakritiku a sú k dispozícii pre PC a MAC.

Štýl použitia obrázkov

Všetky snímky, obrázky, grafy a ďalšie prvky by mali budiť jednotný dojem. V súčasnej dobe prácu uľahčujú filtre a jednoduché grafické programy typu Canva.

Grafické detaily

Jednoznačnou identitu značky dokresľujú precízne pripravené detaily. To je moment, kedy prednastavené šablóny väčšinou zlyhávajú a prichádza k slovu profesionálna grafická práca. Grafik vám navrhne jednotné štýly čiar, riešenie textových blokov a ďalšie prvky, o ktorých možno nemáte ani tušenie.

Aké marketingové a ďalšie materiály pripraviť?

Voľba tlačených a elektronických materiálov opäť záleží na veľkosti a účelu firmy. Už pre začiatok sa hodia:

  • Vizitky
  • Hlavičkové papiere

Ďalšie marketingové podklady

Ďalšie potreby marketingových materiálov možno vzniknú časom – od vlastných pier až po papierové tašky. Vy už budete vedieť, ako ich rýchlo navrhnúť a kde objednať.

Textový style guide: Nie je to len o vizuále

Spolu s grafickou identitou jasne definujte aj skloňovanie názvu svojej značky a základné slová, ktoré (ne) budete v súvislosti so svojimi projektmi používať. Titulky vašich tlačovín a ďalšie texty tak získajú jednotnú formu.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Industrial Margarine

Švédské AKK se snažilo obnovit obraz tradičního portfolia produktů z průmyslových rostlinných tuků v Kolumbii, přenést obnovený závazek svým starším…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Magic Symbol

Seitanidis Estate se nachází v malé vesničce na úpatí hory Symvolo. To v překladu z řečtiny znamená „symbol“ a také nézev tohoto…
pokračovanie článku

Coca-Cola přináší vyletněné termo plechovky

Letos v létě udržuje Coca-Cola své fanoušky a plechovky v chladu díky vzrušujícímu vývoji obalu, který spotřebiteli říká, kdy je jejich…