Zakladáte novú firmu a pripravujete grafické podklady? Choďte na to krok po kroku. Čím jednotnejšia vaša komunikácia bude, tým profesionálnejším dojmom zapôsobíte na klientov aj konkurenciu.
Logo v základnej podobe
Na začiatku bolo….ani vajce, ani slovo. Bolo to logo. Bez neho sa nezaobídete. Tvorí základ vašej grafickej firemnej identity. Vychádzajú z neho aj ďalšie prvky – firemné farby, tvary a možno aj font písma.
Logo ako symbol, alebo logotyp v podobe písma?
Záleží na odbore, veľkosti firmy a ďalších plánoch. Menšie projekty si pokojne vystačia s logotypom. Veľkým firmám, najmä v silne konkurenčnom prostredí, sa oplatí investovať do nezabudnuteľného symbolu. Na druhú stranu – aj s „obyčajným“ písaným logotypom sa dá hrať veľké divadlo. Pozri napríklad na Coca Cola alebo FedEx.
Ďalšie varianty loga
Tzv. „Lockups“, čiže ďalšie varianty loga potrebujete na účely využitia v rôznych typoch prezentačných materiálov. Pripravte teda logo:
- Vo farebnej aj čiernobielej variante
- Pre horizontálne aj štvorcové použitie
- Eventuálne taktiež kruhovú verziu
Štvorcové alebo kruhové avatary využijete hlavne na sociálnych sieťach. Dbajte na konzistentnú podobu grafiky vo všetkých verziách.
Firemné farby
Z loga vyplývajú aj ďalšie firemné farby a odtiene. Existuje celá veda – tzv. Psychológia farieb– popisujúci emočné a energetické vyznenie jednotlivých tónov farebného spektra. Neprekombinovávajte to a vyberte jednu alebo dve základné farby.
Doplnkové farby
Na webe alebo v tlačových materiáloch si s jednou farbou nevystačíte. Preto definujte aj ďalšie odtiene – prechodové, podkresové a ďalšie, nech komunikujete jednotne.
Písmo
Aj typ písma / fontu by mal vychádzať z vášho loga. Používajte čo najmenej rôznych druhov písma. Vyberajte také typy písma, ktoré zvládajú slovenskú aj českú diakritiku a sú k dispozícii pre PC a MAC.
Štýl použitia obrázkov
Všetky snímky, obrázky, grafy a ďalšie prvky by mali budiť jednotný dojem. V súčasnej dobe prácu uľahčujú filtre a jednoduché grafické programy typu Canva.
Grafické detaily
Jednoznačnou identitu značky dokresľujú precízne pripravené detaily. To je moment, kedy prednastavené šablóny väčšinou zlyhávajú a prichádza k slovu profesionálna grafická práca. Grafik vám navrhne jednotné štýly čiar, riešenie textových blokov a ďalšie prvky, o ktorých možno nemáte ani tušenie.
Aké marketingové a ďalšie materiály pripraviť?
Voľba tlačených a elektronických materiálov opäť záleží na veľkosti a účelu firmy. Už pre začiatok sa hodia:
- Vizitky
- Hlavičkové papiere
Ďalšie marketingové podklady
- Bannery a ďalšie reklamné formáty pre online využitie
- fotosteny, ROLLUPy a ďalšie prezentačné systémy na akcie, alebo do meeting room-ov
Ďalšie potreby marketingových materiálov možno vzniknú časom – od vlastných pier až po papierové tašky. Vy už budete vedieť, ako ich rýchlo navrhnúť a kde objednať.
Textový style guide: Nie je to len o vizuále
Spolu s grafickou identitou jasne definujte aj skloňovanie názvu svojej značky a základné slová, ktoré (ne) budete v súvislosti so svojimi projektmi používať. Titulky vašich tlačovín a ďalšie texty tak získajú jednotnú formu.