Koncepčne sa identita sústreďuje okolo pozitívneho impulzu, ktorý chce do prostedia kraja priniesť. Cieľom nového brandingu je okrem iného zlepšiť reputáciu lokality, zvýšiť jej atraktívnosť a zmeniť dané stereotypy.
Nová vizualita vzišla zo súťaže, ktorú pre Ústecký kraj zastrešil CzechDesign. Jej víťazom sa stalo štúdio Petrohrad so svojím návrhom postaveným na priamočiarosť, jednoduchosť a zrozumiteľnosť.
Dvojica autorov – Lukáš Pumpr a Lukáš Beran – vytvorili vizuálný štýl založený na práci s typografiou a ďalšími prvkami, ktoré vo výsledku umožňujú jednoduchú aplikáciu či nadčasovosť a dlhodobú udržateľnosť navrhnutého systému.
Kraj v minulosti využíval komunikačný štýl navrhnutý pred 20 rokmi. Ten pracoval s krajským znakom a symbolmi z neho. Pôvodné logo tak obsahovalo bránu Portu Bohemicu, spolu so symbolmi vodstva a pohorí. Predchádzajúca identita bola však ťažko aplikovateľná v malých formátoch a najmä v podmienkach digitálnej komunikácie súčasnosti.
Pôvodné logo
Nový branding preto prichádza s jednoduchou hrou s typografiou, na ktorú je priamo naviazaný aj hlavný claim, ktorý je zároveň slovnou hračkou. Dizajnéri nahradili Ú z názvu kraja za symbol úsmevu so žmurkaním. Vznikol tak prvok, ktorý je výrazný a jednoducho aplikovateľný aj v ďalšej komunikácií. Identita pracuje s výraznou farebnosťou inšpirovanou znakom kraja s vyššou sýtosťou.
zdroj: CzechDesign