Tvorba loga – krok za krokom

Niekedy môže byť celkom zaujímavé sledovať dizajnéra pri práci. Napríkald pri tvorbe loga. Málokomu sa však podarí sledovať vývoj tak detailne a zblízka. Občas sa to však predsa len dá. Napríklad vďaka dizajnérovi Chuckovi Greenovi, ktorý svoj postup zdokumentoval naozaj podrobne.

Takýto pohľad do pracovného procesu môže nielen inšpirovať a zaujať, ale aj priniesť nové vedomosti a ukázať ako niektoré veci robiť lepšie a iné napríklad nerobiť vôbec. Samozrejme, ani Chuckov štýl práce nie je záväznou mantrou, ktorá je jediná správna pri dizajnovaní loga. Ako určité východisko však môže slúžiť celkom dobre.

Logo, ktoré uvidíte, navrhoval Chuck pre transportnú spoločnosť využívajúcu helikoptéry. Ako vraví, rád začína na papieri a tak boli preňho aj v tomto prípade vhodným začiatkom skice, z ktorých následne formoval koncepty. V tejto fáze ešte nie sú jeho výtvory prepracované – ide o koncepty, nie o dizajny.

ib_step_logo_07 ib_step_logo_09 ib_step_logo_08

Na základe spätnej väzby od klienta, ktorý by rád využil kolibríka ako vizuálnu metaforu na helikoptéru, začal Chuck tento nápad skúmať bližšie. Ako postupne zistil, problém bol, že symbol nebol príliš originálny – podobné vizuály používalo množstvo iných spoločností s rovnakým zameraním.

ib_step_logo_10

To však neznamenalo, že treba nechať kolibríka uletieť. Bolo potrebné vymyslieť, ako celú vec poňať trochu inak, odlišne. Postupne rozvinul Chuck „vnášajúci sa“ koncept – kombináciu kolibríka a vizuálneho prvku, ktorých znázorňoval rotáciu. V tejto fáze sa rozhodol posunúť koncept do fázy reálneho dizajnu. Nasledoval výskum, ktorý je pre prácu zásadný.

ib_step_logo_12ib_step_logo_13

Chuck najprv vytvoril základné tvary, z ktorých poskladal telo kolibríka a následne prispôsobil jeho pozíciu aby vyzeral, že sa vznáša. Teraz bolo potrebné dostať do toho rotáciu, ktorá by odkazovala na helikoptéry. Samozrejme, zriedka sa to podarí na prvý krát:

ib_step_logo_17ib_step_logo_18ib_step_logo_19ib_step_logo_20ib_step_logo_21

Chuck sa rozhodol využiť prvok špirály, ktorý prispôsobil perspektíve.

ib_step_logo_23ib_step_logo_28

Keď už to vyzeralo podľa jeho predstáv, vrátil klient Chucka na späť na zem. Kolibrík v takejto pozícii neznázorňoval helikoptéru dostatočne. Nasledovali ďalšie úpravy, pri ktorých sa postupne kolibrík a špirála skamarátili celkom novým spôsobom, ktorý bol lietajúcemu stroju bližší:

ib_step_logo_32 ib_step_logo_33

 

ib_step_logo_34

 

 

ib_step_logo_35

 

Na záver bolo ešte potrebné doladiť farebnosť a dotiahnuť chvost.

 

ib_step_logo_36

Ten mal nakoniec až štyri verzie:

ib_step_logo_37 ib_step_logo_40 ib_step_logo_39 ib_step_logo_38

 

Ak si chcete pozrieť kompletný prehľad vývoja tohto loga, nájdete ho TU.

 

zdroj: ideabook.com

 

2 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

 



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Facebook predstavil novú identitu

Možno ste si všimli. A možno ani nie. Pretože Facebook je dominantne prítomný ako social platforma, ktorá ostala vizuálne…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Stolen Rum

Žiadna nostalgia, lode, sudy, kosti, slama ani piráti. Zdá sa, že tomuto dizajnu je na prvý pohľad všetko…
pokračovanie článku

InDesign tip 3: Klávesa ALT

InDesign je výkonný nástroj, ktorý ponúka veľa možností pre zalamovanie a sadzbu dokumentov. Niekedy sa však môže zísť aj…