Rolls Royce predstavil osvieženú identitu

Novú tvár automobilke vytvoril Pentagram – s cieľom zaujať mladšiu cieľovku.

Reakcia na meniaci sa svet

Luxus. To je nepochybne jedno z prvých slov, ktoré človeku napadne, keď počuje názov tejto značky. Pre mnohých je však aj synonymom určitej rezervovanosti a preto chtiac-nechtiac pôsobí ako niečo pre starších ľudí. Teraz sa chce Rolls Royce viac priblížiť aj o niečo mladším zákazníkom. A pomôcť mu v tom má aj nová identita.

Automobily, ktoré značka vyrába, sú známe ručnou prácou, remeselnou zručnosťou a kvalitnými materiálmi. V portfóliu automobilky sa nachádza päť modelov. S príchodom línie Black Badge, ktorá je asertívnejším alter-egom Rolls Royceu, sa zloženie cieľovej skupiny trochu premiešalo a jej priemernémý vek klesol na 43 rokov.

Reflexiou týchto zmien má byť nová tvár, ktorú navrhol tím Mariny Willer, ktorá je partnerom v Pentagrame. Cieľom bolo vytvorenie identity, ktorá dokáže posunúť hranice toho, čo znamená byť najlepším autom na svete.

Dizajnéri si pri rešeršovaní značky, jej histórie a súčasnosti, uvedomili, že automobilka sa stala určitým lídrom vo svete luxusu. To bola myšlienka, ktorú chceli zakomponovať aj do samotného redizajnu, ktorého cieľom je prezentovať Rolls Royce ako inovatívnu a súčasnú značku. Takú, ktorá oslovení ďalších ľudí no ostáva verná aj svojim stálym zákazníkom.

Povedomý základ

V centre pozornosti nového vizuálu popri nezmenenom monograme stojí aj tzv. Spirit of Ecstasy. Prvok, ktorý zdobí kapoty áut od roku 1911, prešiel zjednodušením pre funkčné použitie v súčasnej komunikácii.

Farebne sa chceli v Pentagrame najprv inšpirovať samotnými produktmi a použitými materiálmi. Rolls Royce je bohatý na rôzne povrchy, nechýba množstvo typov dreva či kože. Tento prístup by však identitu spútal v minulosti a preto sa autori presunuli k tónom fialovej, ktorá bola aj v minulosti vyjadrením bohatstva a sily. Doplnkom pre Purple Spirit sa stala Rose Gold s metalickým vzhľadom, ktorá je určená pre printy. Ďalšie zástupné farby majú byť používané spolu s primárnymi.

Typograficky vychádzali dizajnéri z archívov, kde objavili pôvodné písma v štýle art-deco. Výsledkom je aj nový wordmark, ktorý sa objavuje v komunikácii značky. Pre texty zvolila Marina a jej tím písmo Riviera Nights, ktorý má rovnaký pôvod ako Gil Sans Alt – predchádzajúce písmo Rolls Royceu.

    

zdroj: Creative Boom 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Pohyblivá inšpirácia: Womb Stories

Značka dámskej hygieny Bodyform uviedla animovaný film Womb Stories, ktorý chce odstrániť mýty a tabu súvisiace s fázami, ktoré ženy zažívajú od ich prvej menštruácie až po menopauzu.
pokračovanie článku

Stiahnite si prémiové mockupy pláteniek

Balík obsahuje viacero záberov, pomocou ktorých môžete svoje dizajny tohto obľúbeného reklamného nosiča prezentovať štýlovo.