Rolls Royce predstavil osvieženú identitu

Novú tvár automobilke vytvoril Pentagram – s cieľom zaujať mladšiu cieľovku.

Reakcia na meniaci sa svet

Luxus. To je nepochybne jedno z prvých slov, ktoré človeku napadne, keď počuje názov tejto značky. Pre mnohých je však aj synonymom určitej rezervovanosti a preto chtiac-nechtiac pôsobí ako niečo pre starších ľudí. Teraz sa chce Rolls Royce viac priblížiť aj o niečo mladším zákazníkom. A pomôcť mu v tom má aj nová identita.

Automobily, ktoré značka vyrába, sú známe ručnou prácou, remeselnou zručnosťou a kvalitnými materiálmi. V portfóliu automobilky sa nachádza päť modelov. S príchodom línie Black Badge, ktorá je asertívnejším alter-egom Rolls Royceu, sa zloženie cieľovej skupiny trochu premiešalo a jej priemernémý vek klesol na 43 rokov.

Reflexiou týchto zmien má byť nová tvár, ktorú navrhol tím Mariny Willer, ktorá je partnerom v Pentagrame. Cieľom bolo vytvorenie identity, ktorá dokáže posunúť hranice toho, čo znamená byť najlepším autom na svete.

Dizajnéri si pri rešeršovaní značky, jej histórie a súčasnosti, uvedomili, že automobilka sa stala určitým lídrom vo svete luxusu. To bola myšlienka, ktorú chceli zakomponovať aj do samotného redizajnu, ktorého cieľom je prezentovať Rolls Royce ako inovatívnu a súčasnú značku. Takú, ktorá oslovení ďalších ľudí no ostáva verná aj svojim stálym zákazníkom.

Povedomý základ

V centre pozornosti nového vizuálu popri nezmenenom monograme stojí aj tzv. Spirit of Ecstasy. Prvok, ktorý zdobí kapoty áut od roku 1911, prešiel zjednodušením pre funkčné použitie v súčasnej komunikácii.

Farebne sa chceli v Pentagrame najprv inšpirovať samotnými produktmi a použitými materiálmi. Rolls Royce je bohatý na rôzne povrchy, nechýba množstvo typov dreva či kože. Tento prístup by však identitu spútal v minulosti a preto sa autori presunuli k tónom fialovej, ktorá bola aj v minulosti vyjadrením bohatstva a sily. Doplnkom pre Purple Spirit sa stala Rose Gold s metalickým vzhľadom, ktorá je určená pre printy. Ďalšie zástupné farby majú byť používané spolu s primárnymi.

Typograficky vychádzali dizajnéri z archívov, kde objavili pôvodné písma v štýle art-deco. Výsledkom je aj nový wordmark, ktorý sa objavuje v komunikácii značky. Pre texty zvolila Marina a jej tím písmo Riviera Nights, ktorý má rovnaký pôvod ako Gil Sans Alt – predchádzajúce písmo Rolls Royceu.

    

zdroj: Creative Boom 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Hyundai vidí v novej kampani aj za roh

Séria printov upriamuje pozornosť na novú funkciu, ktorou sú vozidlá automobilky vybavené. Vďaka technológií No Zone a jej senzoru…