Jeho autormi sú Markéta Steinert a Jakub Gruber zo štúdia Mr. Steinert. Základným prvkom, okolo ktorého sa odvíja celá identita a komunikácia je logotyp Svitavy a vy. Mesto tak priamo v základnom symbole komunikuje novým claimom, ktorý nie je podtitulkom pod logom ale jeho prirodzenou súčasťou.
Dovetok a vy sa prihovára priamo k obyvateľom – má pomôcť budovať vzájomný vzťah mesta s nimi a zároveň aj dobré miesto pre život. Logo ako také má fungovať flexibilne. Tak, aby sa dovetok mohol v konkrétnych prípadoch obmieňať. Modrá, ako farba súladu, solidarity a elánu plniť budúce plány, bola skombinovaná s energickou zelenou, ktorá ilustruje Svitavy ako mesto obklopené zeleňou a viacerými destináciami v okolí s krásnou prírodou.
Ako už býva zvykom, jedným z dôvodov pre aktualizáciu identity mesta bola potreba zjednotiť všetku komunikáciu mesta, mestského úradu a organizácií. Do celého procesu bola zapojená aj verejnosť, ktorá sa mala podieľať na definovaní toho, čo mesto Svitavy predstavuje. Organizátorom súťaže o nový vizuálny štýl mesta bol Czechdesign, ktorý zabezpečil proces výberu autorov novej identity.