Jeho autormi sú Markéta Steinert a Jakub Gruber zo štúdia Mr. Steinert. Základným prvkom, okolo ktorého sa odvíja celá identita a komunikácia je logotyp Svitavy a vy. Mesto tak priamo v základnom symbole komunikuje novým claimom, ktorý nie je podtitulkom pod logom ale jeho prirodzenou súčasťou.
Dovetok a vy sa prihovára priamo k obyvateľom – má pomôcť budovať vzájomný vzťah mesta s nimi a zároveň aj dobré miesto pre život. Logo ako také má fungovať flexibilne. Tak, aby sa dovetok mohol v konkrétnych prípadoch obmieňať. Modrá, ako farba súladu, solidarity a elánu plniť budúce plány, bola skombinovaná s energickou zelenou, ktorá ilustruje Svitavy ako mesto obklopené zeleňou a viacerými destináciami v okolí s krásnou prírodou.
Ako už býva zvykom, jedným z dôvodov pre aktualizáciu identity mesta bola potreba zjednotiť všetku komunikáciu mesta, mestského úradu a organizácií. Do celého procesu bola zapojená aj verejnosť, ktorá sa mala podieľať na definovaní toho, čo mesto Svitavy predstavuje. Organizátorom súťaže o nový vizuálny štýl mesta bol Czechdesign, ktorý zabezpečil proces výberu autorov novej identity.
1 comment
Svitavy jsou mojí srdcovou záležitostí a stejně jako obyvatelům, který nad věcmi přemýšlí a nepřikyvují jen bezmyšlenkovitě hlavou, se to nelíbí. Větší bullshit za 400K jsem neviděl. Psychologický význam jednotlivých barev je trochu jiný, ale chápu, že “umělci” si přisuzují tyhle aspekty na základě vlastního cítění.